עד שיש חוזה חתום ביד – לא מפסיקים לחפש!

זה יום ממוצע בחייך כמחפש עבודה רק שהפעם הטלפון מצלצל וזו חברת מיקור-חוץ. התקשרו כדי להודיע לך שאת המיונים המפרכים – עברת בהצלחה. כל הכבוד! עכשיו מתחילים לחפש לך מקום עבודה כך שבתוך חודש, אולי חודשיים, יזמינו אותך להתחיל לעבוד. עד אז – אומרים לך לא לשלוח קו"ח ופשוט להפסיק לחפש עבודה. רק אני רואה את הזוועה שבדרישה הזו? לא משלמים לך על הזמן הזה, לא מבטיחים לך אפילו שבעוד חודש (או אפילו חודשיים) – אכן תעבוד. אומרים לך לשבת ולחכות.

מיתוס החגים: אין טעם לחפש עבודה. האמנם?

"אני שולח קו"ח אבל לא חוזרים אליי – זה בגלל החגים"; "הפסקתי לשלוח, אחזור לחפש אחרי החג"; "יש חגים – אין גיוסים עכשיו אז אין טעם"… כל יום בחודשים האחרונים אני שומעת דברי תבוסה שכאלה. מחפשי-עבודה יקרים, איפה תחושת המטרה שלכם? איפה הדרייב?

5 דרכים לגרום לעובדים שלך להשקיע יותר

אם ברצונך לגרום לעובדים שלך להגדיל ראש, אם ברצונך לגרום להם לחשוב בצורה טובה יותר, אם ברצונך לגרום להם להתמודד עם בעיות טוב יותר, אם ברצונך שהעובדים שלך יגיעו בעצמם לפתרונות טובים יותר מהר יותר, אז יכול להיות שהפוסט הזה בשבילך.

יישום תוכנית שביעות רצון לקוחות והשגת שיפור תוצאות עסקיות

שביעות רצון ונאמנות לקוחות הוא נושא שארגונים רבים, גדולים כקטנים משקיעים משאבים כדי להבין וליישם כחלק מתהליך של שיפור עסקי.

לקוחות ישירים ועקיפים הם משאב אשר מהווה חלק מבסיס הקיום והגידול של החברה. התעלמות מערך הלקוח והשפעתו על חוסנה של החברה העסקית מובילה לתוצאות של הפסד כלכלי ולעיתים אף מאיימת על עצם קיומה. אמנם טכנולוגיה, מוצר ושוק הם הדבר הראשון שעליהם חברה מוקמת ומתחילה את דרכה, אך תפיסת קיום החברה חייבת לכלול את הלקוח. כיום קצב הטכנולוגיה, המוצרים והשיווק הרב ערוצי גדל מעבר ליכולת הקליטה והעיכול (אצל רוב הלקוחות) ולכן עולה הערך של בידול החברה מעבר למוצר והטכנולוגיה. בידול זה מבוסס גם על ערך הלקוח, נאמנותו והמלצתו לחברים.

הישרדות – איך לשרוד ולצמוח בארגון

לא לא, אני לא מדבר על התוכנית הזו עם המתמודדים שלא מתקלחים במשך חודשיים.

לא, אני גם לא מדבר על זה עם החיסכון והלוואה שמסתובב ואומר "אתה מפוטר".

אני מדבר עליך ועלייך ועליי, על הארגונים שאנחנו משתייכים אליהם, על היכולת שלנו לשרוד וחשוב מכך – לגדול בתוך הארגון.

עוד יותר – אני מדבר על היכולת של הארגון לשרוד את הסביבה העסקית רבת הסכנות שאנו חיים ופועלים בה.

5 נקודות קריטיות בבניית מחלקת פיתוח מנצחת

כשניגשים לבניית מחלקת פיתוח חשוב לקחת בחשבון מספר רב של נושאים.
חלקם ברמה המקצועית, גיוס והכשרה של כוח האדם מתאים, מתודולוגיות ועוד.
בפוסט זה אציין את 5 הנקודות הבסיסיות והקריטיות ביותר על מנת להעמיד מחלקת פיתוח מנצחת.

ניהול המשאב האנושי בעיתות משבר

התקופה היא תקופה של משבר (קיצוצים בעובדים, במשכורות, בשעות נוספות ועוד), השעה היא שעת ערב מאוחרת, ואני בתפקיד סמנכ"ל, חוזר למשרד לאחר יום ארוך של ישיבות.

בעודי מתקרב למשרד – אני רואה את האורות דולקים ואני נדהם. ניגש, פותח את הדלת ולהפתעתי הגדולה מוצא את כל עובדי החברה ישובים אל מול המחשבים ועובדים.

לפעמים לא קל לעמוד בעמדת הסמנכ"ל הבודדת אבל הפעם – כאילו כולם אמרו לי בבת אחת: אנחנו איתך!

מה חשוב לך במקום עבודה?

"אז מה חשוב לך במקום העבודה?" שואלת המראיינת מצידו השני של השולחן בעוד ראיון משמים, בשעה 10:00 לפנות בוקר.
אם חיפשת עבודה בחייך, בטח הגעת לראיונות ובטח כבר נתקלת בשאלה הזו – לא פעם ולא פעמיים.

בטח ענית על השאלה הזו ובטח נתת את אחת התשובות המוכנות מראש – אלה שמתייחסות לאתגר ולעניין.
אין לי כוונה להגיד לך שעשית טעות או שזו לא הדרך הנכונה. להפך – זו שאלה שמכוונת לתשובה המוכנה מראש!

אני כאן כדי לשאול: מה באמת חשוב לך במקום עבודה?

בנות – אז איך אנחנו מגיעות לראיון עבודה?!

במיוחד כיום, כאשר תהליכי הגיוס בחברות נהיים מורכבים ואורכים לעתים זמן רב, חשוב שנבין וניישם כיצד להגיע לראיונות עבודה ולשלוט, עד כמה שביכולתנו, לעבור לשלב הבא בתהליך.
ענת כתבה פוסט על איך להגיע לראיון עבודה –  שזה טוב ויפה, אך היא מדברת בעיקר על גברים .  ואני שואלת – מה איתנו, הנשים?

אז איך אנחנו, בנות המין השולט (נו נו,סטטיסטית) והיפה צריכות להיראות כשאנחנו מגיעות לראיון עבודה.
בואי נתחיל מכך שאנחנו יצורים ויזואליים ולכן דברים בחיינו מתחילים ולפעמים גם מסתיימים בזה, בין אם נרצה בכך או לא.
אז מה? קורה לך שאת מגיעה לראיון עבודה ומרגישה שהמראיין/ת בוחן אותך מעבר לדברים שיוצאים לך מהפה? את תוהה אם זה קשור ללבוש שלך או לאיפור שלך? מאוד יכול להיות!

תרבות האקזיט הקלוקלת

חוזה המדינה

"עוד אקזיט ישראלי: פייסבוק תרכוש את סנאפטו " , "האופטימיות חוזרת להייטק: השנה יהיה כאן גשם של אקזיטים".

התגובה הראשונית שלנו למקרא כותרות שכאלה: נהדר, עשו קופה החבר'ה- תותחים! האומנם זהו החלום שלנו? לצאת? לוותר על חזון תמורת סכום כסף נאה?

הבעיה:  גלורליזציה של כסף

70 מיליון, 30 מיליון הכל כסף, ומי שעושה יותר – יותר גבר! המטרה שלך זה לעשות כסף ועוד יותר טוב זה לעשות אקזיט שזה בכלל… גאווה ישראלית .