
יודעים מה משותף למהנדסים בוגרים ומנהלים בכירים? כולם, בלי יוצא דופן, נבחנים לפי צורת ההתנהגות הלא מילולית שלהם! אתם קולטים את זה?! עוד לפני שהוציאו הגה מהפה!
אז כדאי שנהיה מודעים לדברים הקטנים שאנחנו עושים בראיונות עבודה המשפיעים לא לטובה על הצד השני. כשנהיה מודעים להתנהגות הלא מילולית שלנו, יש סיכוי רב יותר שהעבודה תהיה שלנו!
לא מאמינים? נסו פעם אחת וחזרו אלי עם פידבק 🙂
moran@jobhunt.co.il

לאחרונה יותר ויותר מהחבר'ה שלנו מדווחים על ראיונות עבודה ומרוצים מקצב הראיונות ועם זאת – חודש, חודשיים ושלושה עוברים ועדיין לא סוגרים ומתחילים לעבוד.
בדיקה קטנה מעלה שיש מכם כאלה שעדיין לא מתכוננים לראיונות כמו שצריך.
אז הנה, תזכורת קטנה למקרה ששכחתם,
שני פוסטים שיכוונו אתכן ואתכם להצלחה בראיונות עבודה:
עבור בנים ועבור בנות
אז לפני שיוצאים לראיון, כדאי לבצע כמה מהטיפים הנפלאים שנתנו לכם 🙂

הגעת לראיון עבודה? הרגשת שאת/ה נשאל/ת שאלה שלא קשורה לאופי התפקיד, ליכולת שלך לבצע את התפקיד ואינך יודע/ת בוודאות? הפוסט מציג את הבעיה ודרכים יצירתיות להתמודדות עימה.
לעיתים קרובות אני שומעת מלקוחותיי, מחפשי עבודה, כי הם מגיעים לראיונות ונשאלים שאלות שיש בהן טעם לפגם.
70% ממוצאי העבודה של JobHunt מדברים איתנו לפני כל ראיון עבודה.
אי אפשר להדגיש מספיק את חשיבות ההכנה לראיון עבודה בכלל ואת חשיבות מצב הרוח בפרט.
שיחת טלפון פשוטה לפני הראיון יכולה לעודד, לחזק ולהכניס אותך לראיון עם אנרגיות חיוביות ומצב רוח טוב.
כולנו מכירות (ואני מקווה שגם מכירים) את מצבן של נשים בעולם העבודה בכלל ובעולם ההיי-טק בפרט. כולנו מכירות מושגים כמו מיתוס השוויון ותקרת הזכוכית. באופן כללי – אני אישה ולכן פוטנציאל ההשתכרות שלי נמוך יותר. בואו נוסיף לזה את ההקשר ההיי-טקיסטי ונראה שנשים מתמודדות מול גברים על אותן משרות במקצועות שבהם המגדר הדומיננטי הוא הגברי.

זה יום ממוצע בחייך כמחפש עבודה רק שהפעם הטלפון מצלצל וזו חברת מיקור-חוץ. התקשרו כדי להודיע לך שאת המיונים המפרכים – עברת בהצלחה. כל הכבוד! עכשיו מתחילים לחפש לך מקום עבודה כך שבתוך חודש, אולי חודשיים, יזמינו אותך להתחיל לעבוד. עד אז – אומרים לך לא לשלוח קו"ח ופשוט להפסיק לחפש עבודה. רק אני רואה את הזוועה שבדרישה הזו? לא משלמים לך על הזמן הזה, לא מבטיחים לך אפילו שבעוד חודש (או אפילו חודשיים) – אכן תעבוד. אומרים לך לשבת ולחכות.

"אני שולח קו"ח אבל לא חוזרים אליי – זה בגלל החגים"; "הפסקתי לשלוח, אחזור לחפש אחרי החג"; "יש חגים – אין גיוסים עכשיו אז אין טעם"… כל יום בחודשים האחרונים אני שומעת דברי תבוסה שכאלה. מחפשי-עבודה יקרים, איפה תחושת המטרה שלכם? איפה הדרייב?

אם ברצונך לגרום לעובדים שלך להגדיל ראש, אם ברצונך לגרום להם לחשוב בצורה טובה יותר, אם ברצונך לגרום להם להתמודד עם בעיות טוב יותר, אם ברצונך שהעובדים שלך יגיעו בעצמם לפתרונות טובים יותר מהר יותר, אז יכול להיות שהפוסט הזה בשבילך.

שביעות רצון ונאמנות לקוחות הוא נושא שארגונים רבים, גדולים כקטנים משקיעים משאבים כדי להבין וליישם כחלק מתהליך של שיפור עסקי.
לקוחות ישירים ועקיפים הם משאב אשר מהווה חלק מבסיס הקיום והגידול של החברה. התעלמות מערך הלקוח והשפעתו על חוסנה של החברה העסקית מובילה לתוצאות של הפסד כלכלי ולעיתים אף מאיימת על עצם קיומה. אמנם טכנולוגיה, מוצר ושוק הם הדבר הראשון שעליהם חברה מוקמת ומתחילה את דרכה, אך תפיסת קיום החברה חייבת לכלול את הלקוח. כיום קצב הטכנולוגיה, המוצרים והשיווק הרב ערוצי גדל מעבר ליכולת הקליטה והעיכול (אצל רוב הלקוחות) ולכן עולה הערך של בידול החברה מעבר למוצר והטכנולוגיה. בידול זה מבוסס גם על ערך הלקוח, נאמנותו והמלצתו לחברים.

לא לא, אני לא מדבר על התוכנית הזו עם המתמודדים שלא מתקלחים במשך חודשיים.
לא, אני גם לא מדבר על זה עם החיסכון והלוואה שמסתובב ואומר "אתה מפוטר".
אני מדבר עליך ועלייך ועליי, על הארגונים שאנחנו משתייכים אליהם, על היכולת שלנו לשרוד וחשוב מכך – לגדול בתוך הארגון.
עוד יותר – אני מדבר על היכולת של הארגון לשרוד את הסביבה העסקית רבת הסכנות שאנו חיים ופועלים בה.