
כולנו יודעים ומכירים, לפעמים היטב, את התופעה של דחיינות (Procrastination).
רבים מאיתנו סובלים ממנה, סולדים ממנה ומנסים למזער אותה.
כשאנחנו מבצעים משימות ברגע שקיבלנו אותן ו"מתקתקים עניינים" – אנחנו מרגישים טוב.
כשהעובדים שלנו והעמיתים שלנו "מתקתקים" – אנחנו מרוצים ומתרשמים.
אבל האם זוהי טקטיקה נכונה לעבודה?
התשובה – בקצרה – לפעמים.

ימים לא קלים עוברים על העם שלנו:
אנו עוברים ממקלט למקלט, בין אזעקה לאזעקה ובין מהדורת חדשות אחת לאחרת. בתוך כל בליל הכאב, אי הוודאות והחשש, עלינו להמשיך ולתפקד בחיי היום יום.
בתוך הניסיון לשמור על שגרה עולה גם סוגיית העבודה – מה בעצם החובות והזכויות שלנו במקרי חירום?
ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות בנוגע להתנהלות במצבי מלחמה:
בימים אלו, כשכל המדינה דבוקה למסכי הטלוויזיה ולעדכוני החדשות, והמצב הבטחוני הוא נושא השיחה המרכזי סביב כל שולחן, חיפוש העבודה שלכם נראה אולי הדבר האחרון שמעסיק אתכם כרגע.
הלחץ מסביב וההתעסקות "במצב" גוזלת אנרגיות ומקשה על החיפוש שלכם. כל זה מתווסף למתח הרגיל הכרוך בחיפוש עבודה.

בתור אנשים עובדים, מחפשי עבודה ושמתקיימים בעולם העסקי – כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אדם זר מגיש לנו חתיכת קרטון מעוצבת עם לוגו מספר טלפון וכתובת דוא"ל..
ומה אנחנו עושים עם זה? לרוב – משליכים לפח האשפה הקרוב, לפעמים – שומרים בארנק עד שמנקים אותו…
במקרה הטוב – אנחנו שומרים את פרטי האדם במכשיר הסלולארי שלנו לפני שנשליך את הכרטיס.
ואז, אחרי תקופה, כשאנחנו מעוניינים ליצור איתו קשר – מה עושים?
ובכן… אני מוצאת אותו בלינקדאין, פייסבוק או שולחת לו מייל…
אז איך, בימינו, בונים רשת קשרים אפקטיבית ומה התפקיד של כרטיס ביקור?

יצא לך לשים לב כמה נשים מועסקות בחברה שלך?
וכמה גברים?
מעניין לא פחות – עם מי יותר נוח לך לעבוד?
במקצועות מדעיים, טכניים וטכנולוגיים יש דומיננטיות גברית מובהקת.
למה? האם גברים טובים יותר מנשים בתחומים האלה?
מצאתם עבודה, התחלתם בתפקיד החדש, עבר שבוע, עברו שבועיים ו.. מה לעשות אם אתם לא מרגישים הכי מתאימים?
תקופת ההסתגלות בעבודה החדשה היא לא פשוטה. גם אם אתם מיומנים ובעלי ניסיון רב, לכל מקום ישנם הנהלים שלו, דרכי העבודה הייחודיות וכמובן – האנשים והאווירה המיוחדים לו, לטוב ולרע.
חברות רבות מתגאות בסביבת העבודה הייחודית שלהן, בתרבות הארגונית שלהן ובערכיה – כך שישתדלו לגייס עובדים שישתלבו ויתאימו לאלו.
ומה אם אין התאמה?
רוב ראיונות העבודה דומים אחד לשני: אותו מבנה, אותן שאלות, אותן תשובות שהכנו מראש.
חושבים שהשאלות בראיון הן המבחן היחיד? חשבו שוב!
זה הזמן לשים לב למבחן שמתקיים מתחת לפני השטח. החל מתשומת לב לתנועות גוף, דרך כוס הקפה שאתם שותים ועד לסיטואציות העולות במהלך הפגישה.
תארו לעצמכם סיטואציה בה המראיין חוטף התקף לב באמצע הראיון או פורצת שריפה במהלך הראיון – מה תהיה תגובתכם?

רבים תופסים מכתב מקדים כרעיון מיושן ומיותר. בצורתו הקלאסית – הוא באמת כבר כמעט נמוג מעולם חיפוש העבודה בישראל.
עם זאת, קיימות וריאציות שלו שחשוב להכיר, להתייחס אליהן ולהפוך לאפקטיביות.
מכלול התכונות שהופכות מכתב (או קו"ח) לאפקטיבי משתנה עם הזמנים ולכן חשוב להשאר עם האצבע על הדופק ולכוון לדבר אחד: תוצאות!
אז איך כותבים מכתב מקדים שיגרום לטלפון לצלצל?

במציאות כמו שלנו, כשסטטוס תעסוקתי עשוי להשתנות במהירות, חשוב לדעת לא רק איך מוצאים עבודה – אלא גם איך שומרים עליה.
יש לכם חשבון לינקדאין הכולל את הפרופיל המקצועי שלכם? 
הכנסתם תמונה ייצוגית והגדלתם את רשת החברים?
אתם בכיוון נכון לפרופיל לינקדאין אטרקטיבי ויעיל.
אז מה עכשיו? זה הזמן לליטושים אחרונים.