איך יוצרים נטוורקינג איכותי

נטוורקינג

עפ"י סקר של חברת סינריון, 75% מהחברות משתמשות ברשתות חברתיות לשם גיוס עובדים, מה שאומר שמרבית המשרות נמצאות מחוץ לידיהן של חברות ההשמה.

אז כיצד מחפשי עבודה מגיעים למשרות האלה? באמצעות נטוורקינג.

כאן נכנסת לתמונה רשת הלינקדין, אשר מאפשרת לנו ליצור קשרים עסקיים עם מגוון רחב של עובדים בתחום התעסוקה שלנו.

אנו יכולים להתחבר לעשרות, מאות ואף אלפי אנשי קשר מהתחום שלנו ובהגיע מועד חיפוש העבודה – לפנות אליהם במטרה שיסייעו לנו במשימה זו.

כאן עולה תהיה – מה יותר משמעותי: איכות או כמות.

והתשובה היא – שניהם. ככל שיהיו לכם יותר קשרים – תחשפו למגוון רחב יותר של אופציות.

עלינו לזכור שבצד השני יש בן אדם – ומעורבות רגשית וחברתית יכולה לתרום לרצון שלו לסייע לכם.

על מנת שנוכל להשתמש בקשרים האלו – עלינו לייצר רשת נטוורקינג חזקה.

לשם כך – אספנו עבורכם 4 כללי מפתח:

1. רק התחברתם? בקשות בשלב ההתחברות הראשוני יגרמו לצד השני להירתע מכם אז אל תקפצו לבקש טובות. על מנת לקבל – צריך לתת.

2. עדיף לייצר קשר ראשוני באמצעות גורם שלישי מקשר מאשר באמצעות פניה ישירה. בלינקדין למשל יש את האופציה introduce: איש קשר שלכם מציג אותכם בפני אדם אחר וממליץ לכם לחבור יחד. יש כאן הבניה של בסיס משותף וחתירה לשותפות על סמך אינטרסים משותפים.

3. במידה ויצרתם קשרים בפגישה עסקית  – נסו לציין לעצמכם מילות מפתח שיזכירו לכם במי מדובר – כך שבשיחה הבאה שלכם, הנימה תוכל להיות אישית יותר.

4. ככל שאדם דומה לך יותר – כך הוא מרגיש נינוח יותר להתחבר אליך. נסו לאתר בסיס התעניינות משותף ופתחו את הנושא אתו על מנת ליצור מעורבות רגשית גבוהה יותר.

אז בפעם הבאה שאתם מתחברים למישהו בפייסבוק או בלינקדין – חישבו קדימה, פעלו עפ"י הטיפים שהוצגו לכם וצרו קשרים חזקים.

כמו כן – מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו נדאג להרחבת רשת הנטוורקינג שלכם 🙂

חג שמח,

אורלי

orly@jobhunt.co.il

 

 

השאר תגובה