בתור אנשים עובדים, מחפשי עבודה ושמתקיימים בעולם העסקי – כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אדם זר מגיש לנו חתיכת קרטון מעוצבת עם לוגו מספר טלפון וכתובת דוא"ל..
ומה אנחנו עושים עם זה? לרוב – משליכים לפח האשפה הקרוב, לפעמים – שומרים בארנק עד שמנקים אותו…
במקרה הטוב – אנחנו שומרים את פרטי האדם במכשיר הסלולארי שלנו לפני שנשליך את הכרטיס.
ואז, אחרי תקופה, כשאנחנו מעוניינים ליצור איתו קשר – מה עושים?
ובכן… אני מוצאת אותו בלינקדאין, פייסבוק או שולחת לו מייל…
אז איך, בימינו, בונים רשת קשרים אפקטיבית ומה התפקיד של כרטיס ביקור?
אם תשאלו אותי – ניהול קשרים אפקטיבי, בימינו, נעשה דרך רשתות חברתיות.
בעבר היינו מנהלים קשרים דרך שיחות טלפון ופגישות אישיות, היום – את מרבית הקשרים אנחנו מנהלים בכתב.
בזמן נתון, אני יכולה לנהל ריבוי שיחות בפייסבוק, לינקדאין ומיילים, יכולה לחלוק מידע מקצועי עם הרשת שלי ובעצם – לקדם את הניראות המקצועית שלי.
עם זאת – מדי יום אני נפגשת עם מחפשי-עבודה ואני מוצאת שמדי יום אני משאירה להם את כרטיס הביקור שלי.
רוב ההייטקיסטים שאני פוגשת הם מהנדסים צעירים ומנוסים, מנהלי צוותים, מנהלי פרויקטים, מוצר ועוד… וכולם יוצאים מהמשרד עם כרטיס הביקור שלי.
"למה?" אתם שואלים? שאלה מצויינת! גם אני שואלת בדיוק אותה השאלה כבר לא מעט שנים.
אולי הגיע הזמן להתחיל לדבר על חלופות.
הערך המוסף של כרטיס ביקור, כפי שאני רואה אותו, הוא הרושם המקצועי שהוא מותיר. אבל אני לא יכולה שלא לשאול: האם זה עוד רלבנטי?
להצעות, סיפורים, דעות – אשמח לשמוע
anat.peri@jobhunt.co.il