האם יש קבוצה מושמצת יותר של משווקים מאשר סוכני הנדל"ן? ידוע שהם יכולים להציג חורבה כארמון, אבל ברגע שקוראים פרסומים שלהם אפשר למצוא אסטרטגיות מדהימות שיכולות להיות יעילות להפליא בכתיבת קורות החיים. הנה מספר דוגמאות:
1) זה לא סתם בית, זה סגנון חיים חדש
סוכני נדל"ן יודעים שכאשר אתה מחפש לעבור דירה, אתה לא מחפש רק מקום מרווח יותר, או חדר שינה נוסף – אתה למעשה מחפש חיים חדשים.
סוכני הנדל"ן משווקים בתים בדרכים שיסייעו לך לדמיין את החיים חדשים שהם מציעים בבתים או בדירות שהם משווקים.
הנה דוגמה מצוינת: "עם נוף מרהיב לים התיכון הנשקף מהמרפסות הרבות, בית רב מפלסי זה הוא סביבת המגורים המושלמת למגורים או לנופש. מעוצב למשפחה ואירוח חברים, מציע נוף נפלא, מטבח ופינת אוכל, חדר שמש מרווח עם קירות זכוכית הנפתח לדק יוקרתי רחב ידיים, שישה חדרי שינה, חמישה חדרי אמבטיה, חדר משחקים, חדר מגורים עם אח רומנטית ועוד".
אחרי קריאה קצרה של מפרט הבית, אתה כבר יכול לדמיין את עצמך משתזף על הדק ומארח את חבריך הטובים לארוחת ערב מול הנוף הקסום. אם אלה החיים שאתה חולם עליהם, אתה חייב ללכת לראות את הבית הזה (בתנאי שיש לך גם ארנק גדול מספיק !) .
כשאתה כותב את קורות החיים שלך, פרט את המעלות שלך כאדם וכעובד, באופן שבו מי שקורא אותן יהיה חייב לפגוש אותך, להתרשם מהיכולות המיוחדות שלך, ממש כמו הרצון העז לבדוק את הבית שעל שפת הים במודעה שפרסם סוכן הנדל"ן.
2) אל תנסה למצוא חן בעיני כולם, התמקד בקהל היעד
חיים על שפת הים אינם בהכרח החיים שכולם חולמים עליהם. חלק מהאנשים יעדיפו לגור במרכזה של עיר סואנת, והתיאור הזה לא ימשוך אותם כלל. אבל זה בסדר – סוכן הנדל"ן בחר לקוח יעד והוא כותב לאותו אדם.
כמו סוכן הנדל"ן , כשאתה כותב את קורות החיים שלך, נסה לדמיין מי יהיה הקורא. אל תדמיין בראשך רק תמונה של מנהל כללי, אלא צור לעצמך תמונה אמיתית – החלט מה סדר היום של הקורא, מה חשוב לו, מה התחביבים שלו. נסה לשים את עצמך בנעליים של האדם שקיבל לידיו את קורות החיים שלך.
אולי יסייע לך לדמיין חבר קרוב (זה מה שאני עושה), או אולי את הבוס הקודם שלך – זה לא משנה, כל עוד אתה יודע בדיוק אל מי אתה כותב. כשאתה מכיר את קהל היעד שלך, אתה יכול להתאים את קורות החיים שלך ואת ההודעה האישית שתתלווה אליהן.
3) מסגר את התמונה כדי להדגיש את היתרונות (ולהסתיר חסרונות)
הבית הזה נראה די נחמד, והמחיר טוב למדי עבור הסביבה הזו. אבל שימו לב איך התמונה קוצצה משני הצדדים. ניתן לראות בוודאות שהבית מוקף על ידי בניינים משני צידיו. המתווך לא משקר – הוא פשוט מראה לך את החלקים הטובים ביותר של הבית ומצמצם את המידע הפחות רצוי. התפקיד שלו הוא לגרום לך לפחות לתת לבית הזדמנות – ברגע שאתה הולך לראות את הבית בעצמך, אתה יכול להחליט אם הסביבה מתאימה לך.
גם כשכותבים קורות חיים, חשוב להשתמש במסגור:מה הם הפרטים שאתה רוצה להדגיש? איך אתה יכול "לחתוך את התמונה" כדי לוודא שזה מה שאנשים רואים, תוך השמטת דברים שלא יעזרו לך?
חשוב שהדגש בקורות חיים יהיה על הצדדים החיוביים והאטרקטיביים שלך, אך זכור שאמינות היא תכונה שמעסיקים רבים רואים כמרכזית, ואם תציין פרטים שאינם נכונים, הדבר יפגע הן בסיכויים שלך להתקבל למשרה, והן בשמך הטוב.
בסופו של דבר, כתיבת קורות חיים אינה שונה מכתיבה של כל סוג אחר של פרסומת – אתה למעשה מפרסם את עצמך. סוכני נדל"ן יכולים להיות מושמצים, אבל הם יודעים איך למכור.
תגובה אחת לפוסט