פייסבוק פנים ארגוני – למה זה טוב? או יותר נכון…האם זה טוב?

9587998

אנחנו מבלים את מרבית זמננו בעבודה: 9 שעות עבודה, 8 שעות שינה ושעתיים נסיעות – מה שמותיר לנו 7 שעות במקרה הטוב לחברים ומשפחה.

חישוב פשוט שרק מחזק את מה שאנחנו כבר יודעים מזמן: את רוב הזמן שלנו אנחנו מבלים בעבודה.

כאן נשאלת השאלה – מה אנחנו עושים עם הזמן הזה?

כפי שניתן להסיק בקלות, יש לנו אינטראקציה רבת שעות עם עמיתינו לעבודה.

בתוך כך, עסקים רבים נוטים כיום להשתמש במקומות עבודה משותפים על מנת לאפשר תקשורת ואינטרקציה בין אנשים ולייצר חווית עבודה פרודוקטיבים ונעימה.

מה שקצת פחות קל להסיק – הוא כמות הזמן שאנחנו מבלים ברשת החברתית – פייסבוק. התשובה הקלה: הרבה!

בתוך כך, פייסבוק עלו על קונספט חדש: במקום להלחם בתופעה – לגייס אותה לצרכי הארגון.

facebook@work – רשת חברתית פנים ארגונית (אין ספק שצוות המוחות של צוקרברג הם חבורת גאונים).

במקרה הזה הרעיון הוא לגייס את היכולת של פייסבוק לנהל תקשורת בין אישית – לצרכי עבודה.

קבוצות, דפים וצ'אט מאפשרים אינטרקציה מהירה ונגישה, מה שמקל על המעבר בין עבודה פנים-ארגונית לחוץ-ארגונית.

בימינו, על המעסיק להבין שהמשאב הכי חשוב שלו הוא האנשים, והדרך ליצירת מעורבות ונאמנות בעבודה היא באמצעות יצירת קשרים חברתיים בין העובדים.

ההסבר לכך טמון בכך שחברויות במקום העבודה יוצרות סביבת עבודה נעימה יותר ויוצרות אווירה טובה ומה יותר אינטימי מלחלוק מידע אישי?

אז מה אתם אומרים? תרצו לחשוף את חייכם האישיים לכל החברים שעובדים אתכם בארגון?

האם אתם בטוחים שאתם רוצים שהבוס שלכם ידע איפה הייתם בסוף שבוע, מה הדעות הפוליטיות שלם או מה חברים מעירים על תמונה כזו או אחרת?

האם אתם אותו אדם בעבודה ובחייכם האישיים (האם זה בכלל אפשרי?).

מה דעתכם?

 

 

 

 

השאר תגובה