מחקר שוק בהייטק הישראלי: איך עושים את זה נכון?

מהו מחקר שוק ומדוע נחוץ בחיפוש עבודה?

מחקר שוק מאפשר לנו להתחיל את חיפוש העבודה בצורה הנדסית ואסטרטגית, במקום לירות לכל הכיוונים בלי מטרה ברורה (מה שיוביל אתכם רק לתסכול מיותר). מחקר השוק ישקף לכם תמונה של המשרות המוצעות, הטייטלים הקיימים והרלוונטים אליכם, כמות המשרות שיש בתחום, דרישות המשרות ועוד. כך שמעבר לתמונה של השוק תוכלו לקבל פידבק בעניינכם.

אך לא רק זה, תוכלו לזהות תחומי צמיחה חדשים, טכנולוגיות חדשות ומגמות בתעשיה. הבנת השוק עוזרת למקד את חיפוש העבודה שלך למשרות המתאימות ביותר לרקע ולשאיפות שלך ומאפשרת לך להימנע מבזבוז זמן על תפקידים שאינם רלוונטיים, ולייעל את מאמציך.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

לפני שנתחיל בניתוח השוק – מה אתם מביאים לשולחן?

שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לנתח את השוק:

  • באיזה תפקידים אתם רוצים להתמקד ומה המטרות שלכם לטווח הארוך?
  • מהם המיומנויות והידע שיש לכם? האם הם רלוונטיים לתפקיד שאתם שואפים אליו?
  • האם הניסיון המקצועי שלכם תואם לדרישות השוק?

חשוב להבהיר – אחת הטעויות הנפוצות בניתוח שוק הוא להינעל על שם תפקיד מסוים. בהייטק, טייטלים יכולים להשתנות מחברה לחברה. למשל, מנהל פרויקטים עשוי להיקרא Project Coordinator, Program Manager, או Delivery Manager. כמו כן, לעיתים תפקידים קרובים משויכים לטייטלים שונים. למשל, אדם עם ניסיון בשירות לקוחות יכול לשקול תפקידים כמו Customer Success Manager או Client Relations Specialist.

לכן, חשוב לנתח את הדרישות ולא רק את שם התפקיד.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

איך עושים מחקר שוק בצורה הנכונה?

מתחילים בלינקדאין

לינקדאין הוא הכלי היעיל ביותר לחקור את השוק, במיוחד בהייטק.

לכן, חילקנו אותו ל-4 נקודות קריטיות שחשוב לבדוק:

חפשו משרות עם הטייטלים שמעניינים אתכם:

התחילו בכתיבת טייטלים שמעניינים אתכם במנוע החיפוש של לינקדאין. כאמור, תתמקדו למצוא את ההתאמה בדרישות ולא רק בשם התפקיד.

שימו לב לדרישות שחוזרות על עצמן:

קראו כמה שיותר תיאורי משרה ושימו לב לדרישות שחוזרות על עצמן – זאת האינדיקציה שלכם להבין מה חברות מחפשות ביחס לתפקיד ואיפה אתם עומדים ביחס לדרישות.

הבינו איזה משרות קיימות:

כמה תפקידים פתוחים יש עם אותו טייטל? באיזה חברות מדובר?

חברות גדולות או סטארט-אפים?

כמה מתחרים יש על כל משרה?

בדקו את כמות ה Reply למשרות. ככל שיש יותר פניות, התחרות גבוה יותר. ההבנה של התחרות הקיימת תסייע לך להיערך טוב יותר ובמידת הצורך לשקול שינויים קלים במיקוד החיפוש.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

מה זה Buzzwords ולמה חשוב לשים לב אליהם?

אלו ביטויים ומילים מקצועיות החוזרות על עצמן בתדירות גבוהה בהגדרת המשרה / דרישות המשרה. הן אינדיקציה מרכזית לכישורים, תכונות, וטכנולוגיות הנחשבות קריטיות לתחום או לתפקיד מסוים.

לדוגמה, לתפקידי Fullstack נוכל לזהות מילות מפתח שחוזרות על עצמם כמו  Python,- AWS\ Azure, Agile לכן חשוב יהיה לשלב מיומניות אלה כבר ב Summary שבקרות החיים, בלינקדאין ובמכתב מקדים

לסיכום

מחקר שוק מקיף מעניק כלים לתכנון חיפוש העבודה בצורה חכמה ואפקטיבית יותר. הוא מספק יתרון תחרותי, מסייע בהבנת מגמות השוק ומאפשר לך להתאים את עצמך בצורה מיטבית לדרישות המעסיקים.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

השאר תגובה