כמה מילים אישיות / למה ג'ובהאנט

מאת JobHunt

סטיוארט

בדרך כלל, כשלקוח מרוצה ומפרגן באופן מיוחד – אנחנו מעדיפות להשתמש במילים שלו.

הפעם, אולי כי זו כבר הפעם השניה שהוא מפרגן אחרי שמצא עבודה, אולי כי זו תחילתה של שנה חדשה, שתהיה מלאת שינויים וחידושים…

או אולי כי אחרי חמש שנים של עבודה בג'ובהאנט הגיע הזמן לדבר קצת מהלב…

*מה שלא מונע ממני להעלות את הפרחים שלו.. טוב נו, תמונה שלהם 🙂 *

אז השבוע שלנו התחיל עם משלוח זר פרחים למשרד.

את הזר שלח לקוח מרוצה (עם גינונים אירופאיים), אחרי שמצא עבודה – בחודש הראשון לחיפוש!

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מקבלות ממנו פרחים. הפעם הראשונה הייתה לפני שלוש שנים בערך, כשחיפש עבודה ואחרי חיפוש עצמאי מאוד ארוך – מצא אותנו.

למה אני זוכרת מקרה מלפני שלוש שנים? כי אני כאן (בג'ובהאנט) כבר קצת יותר מחמש שנים ויש מקרים שמרגשים מספיק כדי שלא ישכחו.

בהתחשב בכך שתחום העיסוק שלנו הוא גיוס בהייטק ובהתחשב בכך שכל הפעילות שלנו מכוונת כדי לתת למועמדים (לכם, לא לחברות) את המענה הכולל בכל שנוגע לחיפוש עבודה – העבודה שלנו כרוכה בחשיפה ל"כאבים" שנוגעים לחיפוש עבודה בהייטק.

חיפוש עבודה בהייטק בימינו כרוך בעולם שלם של "כאבים", כלומר – קשיים פוטנציאליים: החל מחוסר קשרים מתאימים, דרך גיל, מגדר, מגזר, דרג ועד תחום – שבימינו הופך להיות סוגייה יותר ויותר מאתגרת.

אני זוכרת את המפגש הראשון שלי עם אותו מועמד. ישבנו לפגישת הכרות: הוא עם המבטא הבריטי שלו וקו"ח של מנהל מכירות מומחה השוק האירופאי, אני עם כובע "נביאת הזעם" שלי והעט הירוק שאני כל כך אוהבת. שוחחנו באריכות על ההיסטוריה המקצועית שלו ובעיקר על חיפוש העבודה שלו ועל הקשיים בחיפוש.

לא הופתעתי כשהוא סיפר לי שבמשך חיפוש עבודה שארך חודשים ארוכים הוא כמעט לא הגיע לראיונות עבודה:

ראשית, הוא לא מורגל לגישה הישראלית של שימוש בקשרים ו"דחיפה" קדימה – אז בוודאי שזה משפיע על קצב הראיונות.

שנית, גיל. הוא לא ילד, וכבר יש עליו כמה שנים וכמה שערות לבנות – אז בטח שהוא מוזמן פחות לראיונות.

בכל מקרה, החלטנו להתחיל יחד תהליך של חיפוש עבודה.

ערכנו ושיפצנו את קו"ח שלו, בנינו מכתב מקדים מעולה, בחנו את הפרופיל שלו בלינקדאין ואת אופן ההכנה שלו לקראת ראיונות עבודה – והתחלנו לפרסם אותו (לשלוח את קו"ח שלו להמוני מעסיקים פוטנציאליים).

מי מכם שלא יודע – תהליך של חיפוש עבודה עם ג'ובהאנט משמעו שאנחנו עובדות בשבילכם, כדי לעזור לכם בחיפוש. המודל הוא מודל פרסומי מכוון-תוצאות, ואתם – אלה שמשלמים.

אז כבר יותר מחמש שנים שאני מתנהלת עם לקוחות (אתם – מחפשי העבודה) מרוצים וגם לא מרוצים.

בואו נדבר רגע "תכל'ס" – אנחנו (ישראלים ואולי כולנו, בני אדם) אנשים קשים.

מצד אחד – אני נתקלת בלקוחות שמתלוננים ושכועסים, שמצפים להרים וגבעות כשהנוף הוא בעיקר מישורי.

מצד שני – הסביבה שאוהבת להטיל ספק: "שהמועמד ישלם?!?", "אז למה את שם כל כך הרבה שנים?", "זה בכלל עובד?", "את לא מוצאת להם עבודה?", "נו… אז את עובדת בחברת השמה".

אז למה באמת?

התשובה קצרה: בדיוק בשביל זר הפרחים הזה שקיבלנו בתחילת השבוע.

בדיוק בשביל אותו מחפש עבודה שנתקל בקירות ואנחנו מצליחות לעזור לו למצוא סולם.

בדיוק בשביל אותה אמא שיצאה מהייטק לשלוש שנים ורוצה לחזור.

בדיוק בשביל מפתח התוכנה שיודע שאם הוא יתקשר, כבר אזהה את הקול שלו ואכעס עליו ששוב הוא רוצה להחליף עבודה, אחרי שנה וחצי.

נכון, לא כולם מצליחים עם השיטה שלנו באותה מידה.

אבל אלה מכם ששמחים לשלם, שיודעים כמה אנחנו שמחות כשאתם מודיעים שמצאתם עבודה, שמעריכים את זה שאנחנו מצליחות לתת לכם תחושת ביטחון בחיפוש שלכם, שנהנים מהידע, הניסיון והמקצועיות שאנחנו כבר כל כך הרבה שנים צוברות…

אתם אלה שעוזרים לנו להמשיך, להשקיע ולפעול בשביל שחיפוש העבודה שלכם יהיה חוויה נעימה, יעילה ומוצלחת.

 

* בנוסף, אם לא הבנתם את הרמז: אנחנו אוהבות פרחים, בקבוקי שיכר, שוקולדים וכמובן – זהב ויהלומים 😉

ענת

 

השאר תגובה