קורות חיים שיעבירו אתכם בשלב הסינון הראשוני

 קורות חיים טובים נמדדים במבחן ראשוני פשוט –  האם הצלחתם למשוך את תשומת לבו של הקורא או שנפלתם כבר בשלב הסינון הראשוני.

למרות שהם מהווים את דלת הכניסה לתהליך הגיוס, קורות החיים הוא מסמך משעמם במהותו. בניגוד לדיעה הרווחת קורות החיים לא אמורים להציג את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, אלא לספר לקורא מדוע דווקא לכם מגיעה ההזדמנות להתמודד לתפקיד.

קורות החיים נועדו לייצר לכם פניות והזדמנויות להתראיין – את ההיסטוריה תציגו במסגרת הראיון עצמו.

הדרך המובילה לתוצאה המבוקשת היא לבנות קורות חיים שיווקים וממוקדים למשרת המטרה עליה נסגרתם אחרי מחקר שוק מקצועי.

שוב – כדי להדגיש, המגייסים לא מבקשים לקרוא את ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, אלא לבחון התאמה ראשונית לתפקיד ולהזמין אתכם לראיון עבודה מקצועי.

במקרה הטוב, יש לכם 8 שניות למשוך את תשומת ליבו של הקורא. האמת, גם פחות מזה. ברגע שלוקחים את זה כעובדה מבינים שהפתיח חייב להיות חזק, וכזה שיגרום לצד השני להמשיך לקרוא לעומק את היתר (שם יבוא הפירוט המלא לגבי היכולות המקצועיות שלכם)

תקלו על הקורא! אל תצפו שהקורא יעמיק להבין את מה שכתבת בשורה החמישית למסמך או לנחש מה שכתבתם בין השורות.

תלעסו עבורו את המידע בצורה הכי אינפורמטיבית שיש.

א. הטייטל – עוד לפני השם, מקום המגורים או כל פרט מידע אחר שחלקתם, המגייס העייף רוצה לדעת לאיזו משרה אתם מבקשים להתמנות.

זכרו;
לא תמיד טייטל המטרה הוא טייטל שביצעתם בעבר; 
לעיתים למגייס יש מספר משרות שהוא מבקש לאייש ועליהם מאות מועמדים; 
כשאתם מעבירים את הקו״ח דרך חבר-מביא-חבר אתם לא פונים למגייס מקצועי אלא למישהו יכול לקשר אתכם הלאה.

בכל המקרים, תחסכו מהקורא את הניסיון להבין מה אתם מחפשים ופשוט תכתבו את הדברים בבהירות כבר בכותרת.

חשוב לזכור, השוק דינמי וכך גם הטייטלים. לא כדאי להינעל על תפקיד מסוים אלא לחקור לעומק את האופציות, לעקוב אחרי טייטלים רלוונטיים הקשורים לניסיון שלכם, ולהיות פתוחים על שינויי כיוון אפשריים.

זכרו – המפתח הוא לכוון לטייטלים באזורי הביקוש הגבוהים ביותר בשוק.

ב. התמצית (Summary) מדובר בעצם נאום המעלית שלכם – יש לכם כמה שניות להסביר למה אתם מתאימים לטייטל (המשרה) אליו אתם מכוונים.

מאחר ועשיתם מחקר שוק, עליכם לוודאו שכבר תמצית קורות החיים כוללים את הכישורים (Skills) שהתפקיד דורש, תוך דגש על הידע הטכני והניסיון הרלוונטי בתחום.

תיאור מדויק כמו, "מפתח Full Stack עם ניסיון של X שנים והתמחות בשפות Python, React, Node.Js", מבליט את תחום ההתמחות ומציג בבירור את הערך שלכם.

המטרה היא לחזור על מילות מפתח לאורך כל מסמך קורות החיים, ובשום אופן לא לוותר עליהן דווקא באזור הכי בולט במסמך.

אין טעם להתמקד על ה Soft skills כמו "בעל מוטיבציה גבוהה", team player וכדומה – מאחר ולא מדובר בדבר המייחד אתכם ביחס למועמדים אחרים. הימנעו מביטויים כלליים כמו "בעל ניסיון רחב", ובמקום זה, בחרו בתיאור ממוקד המדגיש את הכישורים הייחודיים שלכם.

ג. מיקום מגורים – בויכוח העתיק בין מנסחי קורות חיים, האם יש לציין מקום מגורים או לא – המנצח הוא המועמד שמקבל את הטלפון ומוזמן לראיון עבודה. המחשבה שהיעדר הלוקיישן מציג גמישות "לעבוד איפה שיש הזדמנות", היא טעות שעולה לכם בסינון המוקדם.

חשבו על הדברים מנקודת המבט של המעסיק (ופועל יוצא המגייס המסנו).

הם רוצים לגייס מועמד מתאים לתפקיד "בול" ולא יעזוב אחרי כמה חודשים. איכות חייו של הטאלנט (העובד), חשובה למעסיק ומי שנוסע כל יום שעתיים לכיוון העבודה, לא נהנה מאיכות חיים גבוהה (גם אם יטען אחרת).

לכן חשוב לציין לוקיישן. המגייסים לא אמורים לנחש איפה אתם גרים והאם אתם קרובים למשרד. במיוחד אם אתם גרים בישוב "ליד". כתבו את הישוב ליד שכולם מכירים.

אם אתם כן רוצים להציג את הגמישות לנסיעות, ציינו את המיקום בו אתם מחפשים עבודה (רצוי באזורי הביקוש הגבוהים) ותסבירו את הדברים אם וכאשר תשאלו על זה.

לאחר שהתחלתם חזק וכבר בשלב התמצית משכתם את עינו של הקורא, הפירוט וההיסטוריה התעסוקתית צריכה לדברר בפירוט והרחבה את היכולות המקצועיות שלכם.

למי שיש ניסיון – אתם לא חייבים לצמצם לעמוד אחד. לעיתים הניסיון לעשות כן פוגע בכם בבחינת "לחתוך בבשר החי" מה להכניס לone pager ועל מה לוותר.

אך מה עושים אם הניסיון רלוונטי לתפקיד המטרה? לא מוותרים עליו. זכרו, כתיבת קורות חיים צריכה להיות ממוקדת אך יש דרך לפרט ידע מבלי להאריך במילים.

התמקדו, עוד בשלב מחקר השוק, בזיהוי מילות המפתח החוזרות על עצמן בתיאור התפקיד, אלו צריכות להיות שגורות לאורך כל תחנות הקריירה – ואם אתם לא בטוחים ברלוונטיות של התחנה, צמצמו אותה.

למרות שאתם לא באמת מחויבים לעמוד אחד, אתם לא רוצים להרחיב במקומות שלא צריך.

הדגישו בבולד, ניסיון מקצועי רלוונטי ותארו באופן פרקטי את הפעולות והכלים המקצועיים/טכנולוגיים בהם השתמשתם. הדגישו מותגים ומספרים והצטיינויות אם ישנם, לדוגמה:

"שיפור תהליכי עבודה שהובילו להגדלת התפוקה ב-30%"…. או …. "הובלת צוות 5 מהנדסים בפיתוח מוצרים חדשניים".

אל תוותרו על סקשן הלימודים / תחביבים / התנדבויות / ויכולות נוספות – דווקא במקום הזה, אתם יכולים לתת לקורא הצצה על מי אתם "באמת" לעומת מי אתם על הנייר.

התאמה למקום העבודה מבוססת בראש ובראשונה על התאמה בינאישית ומאחר ומי שמגיע לאזור הזה בקו"ח ראה התאמה מקצועית בסיסית, נותר לנו לגרום לו "רק להתאהב" בכם סופית כדי להזמין לראיון עבודה.

קורות החיים שלכם צריכים להיות מסודרים וקלים לקריאה – בלי יותר מדי צבעים ועיצובים שיכולים גם להקשות על פתיחת המסמך מבחינה טכנית. המטרה היא ליצור קורות חיים רלוונטים לתפקיד ולא רק "יפים לעין" ומלאים בהסחות. יתרה מזאת, תקפידו לשלוח את הקו"ח בקובץ DOCX או PDF ובשום אופן לא צילום או תמונה סרוקה (ואף לא קובץ ייצוא מתוך Canva) מאחר ופורמטים אלו קשים לקריאה ופתיחה על ידי מערכות הסינון האוטומטיות.

והערה לאנשי העיצוב למיניהם – אתם לא נמדדים בעיצוב קורות החיים שלכם אלא בתוכנם, השאירו את היכולות המקצועיות שלכם לתיק עבודות, והשאירו את הקו"ח "נקיים".

שני טיפים ברורים מאליו אך חייבים להרשם:

  1. קורות החיים הם לא תורה חתומה, יש מקום לפתוח אותם, לשנות ולהתאים אותם למצבים שונים. גם אם זאת משימה קשה רגשית, אם הם לא ממירים לראיונות עבודה עליכם לשנות גישה.
  2. מאחר ומבחן התוצאה לטיב קורות החיים, הוא מספר הזימונים לראיונות עבודה  –  אל תתביישו לשלוח, להגיש ולהפיץ אותם ברבים כדי להגדיל את ההזדמנויות. מדובר בסטטיסטיקה ועקרון "חוק המספרים הגדולים". היו קשובים לפידבקים שאתם מקבלים בעקבות השליחה ועדכנו את קורות החיים אם הפידבקים חוזרים על עצמם וראויים לחידוד במסר אותו אתם מנסים להעביר בקו"ח.

נדמה שכולם "יועצי קריירה" וניתן לקבל טיפים ועקרונות מקצועיים לכתיבת קו"ח בכל מקום. 
אבל קורות חיים מדויקים הוא רק הפתיח להליך חיפוש עבודה, שכולנו מבקשים לקצר.

כתבו לנו בתגובות אם יש לכם שאלות, ושתפו טיפ טוב וטיפ רע שקיבלתם על כתיבת קורות החיים!

בהצלחה!

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק. 
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

הכנה לראיון עבודה: מדריך ב-10 שלבים פשוטים

הכנה לראיון עבודה: למה זה חשוב?

להתכונן לראיון עבודה אומר קודם כל להבין את הסיטואציה עצמה. כמו כל מפגש עם אנשים שאנחנו לא מכירים, גם החוויה הזו מלחיצה, במיוחד שהמטרה שלנו היא להרשים. בשביל לדאוג לכך שהאי נעימות לא תשלוט בנו – אנו חייבים להיות מוכנים לכל מצב ושאלה.

להכיר את החברה אליה הגשתם מועמדות

לחקור על החברה לעומק לפני הראיון עצמו. עברו על האתר הרשמי, דפדפו ברשתות החברתיות וחפשו עדכונים או חדשות אחרונות. ככול שתכירו את החברה, כך יהיה לכם קל יותר לנהל שיחה שתציג אתכם כמועמדים המתאימים ביותר.

תכירו את המראיין/ת

בתהליכי ראיון, מי שבדרך כלל הולך לראיין אותנו הוא מי שכתב לנו במיילים. הקדישו כמה דקות להכיר את מי שאתם הולכים לדבר איתו, חפשו בלינקדאין, בדקו האם מופיעים פרטים בעמוד "אודותינו" באתר ונסו להתחבר בצורה אישית – כדי להקל על השיחה שתגיע.

תנתחו את דרישות התפקיד

הכנה לראיון עבודה כוללת לא רק הכרת החברה, אלא גם ניתוח דרישות התפקיד. קראו את תיאור התפקיד במלואו ולהכין תשובות מראש למה ואיך הניסיון והידע שלכם באים בהלימה עם הדרישות. אם יש דרישה שאתם לא חזקים בה, נסו למצוא כיצד להראות כישורים אחרים שיכולים לגשר על הפער (או רצון להתפתח וללמוד).

ודאו שאתם מכירים כל חלק בקורות חיים שלכם

עברו על קורות החיים שלכם והתכוננו להציג כל תפקיד, תקופה או הישג שכתבתם. השתדלו להיות מאוד ספציפיים בתשובות ותענו בביטחון לכל שאלה שתעלה. תהיו מוכנים להרחיב אך ורק על מה שרלוונטי למשרה.

הכינו תשובות לשאלות נפוצות

כדי לבלוט בין יתר המועמדים, חשוב להציג את הכישורים שמייחדים אתכם ולהדגישם בצורה ברורה ומושכת. השתמשו בסימולציות עם ChatGpt כדי לדאוג לכך שעל כל שאלה תהיה לכם תשובה ממוקדת. לדוגמה, אם שואלים אתכם מה החולשות שלכם (בדרך כלל מגייסים יכולים לשאול את השאלה הזו בווריאציות שונות) – התשובה אמורה להציג חולשה (הרי לכולנו יש חולשות וזה בסדר) אך איך אנחנו בכל זאת מתמודדים עם זה. 

טעויות שיש להימנע מהן בראיון עבודה

להתכונן לראיון זה לא רק לדאוג לחלק הטכני. כדי להשאיר רושם חיובי, הימנעו מאיחורים, לבוש לא הולם, דיבור מהיר או איטי מדי ופסיביות יתר. אם לא ידעתם לענות לשאלה מסוימת, בקשו רגע למחשבה במקום להראות שנלחצתם. הימנעו במיוחד מביקורת על מעסיקים קודמים.

שפת גוף נכונה לראיון עבודה

הכנה לראיון עבודה לא מסתכמת רק בחיפוש מידע על החברה, אלא כוללת גם הכרת שפת גוף נכונה לראיון עבודה. תגיעו בזמן, כנסו לחדר עם גב זקוף וחיוך נעים, לחצו יד בביטחון ושמרו על קשר עין. תשדרו שאתם מקצועיים וגם חיוביים. גם אם המשרה לא מתאימה לכם בול, האנרגיה שהכנסתם לחדר בדקות הראשונות יכולה להכריע (לטובה או לרעה).

התאימו את התשובות לתפקיד הספציפי

בראיון אתם עלולים להישאל על הניסיון שלכם, לכן הביאו דוגמאות ברורות הממחישות את הכישורים והניסיון שלכם והקפידו שהסטוריטלינג יהיה דינמי ולא משעמם. במידה ושאלה מסוימת התקילה אתכם, אל תחששו לקחת כמה שניות למחשבה. אם יש צורך, בקשו הסבר נוסף. מה שחשוב זה לתת תשובות נכונות וברורות (גם אם זה אומר שיהיה שקט במשך כמה שניות).

שאלות שכדאי לשאול

כדאי לשאול כמה שאלות שמראות את ההתעניינות שלכם. שאלות כמו "מהם האתגרים המרכזיים בתפקיד?", או "איזה סוג של הזדמנויות לצמיחה מקצועית יש בחברה?" יכולות להציג אתכם כמעוניינים ורציניים.

ניהול שיח שכר

אם שאלו אתכם על ציפיות השכר, הציעו טווח כללי והוסיפו שאתם גמישים, בקשו לשמוע יותר על התפקיד והטכנולוגיות – ייתכן שאלה יהיו שווים לכם לא פחות מהשכר. פתיחות מחשבתית זו משדרת נכונות להקשבה והתאמה.

אם לא חזרו אליכם אחרי שבועיים בידקו סטטוס, דוגמה למייל פולואו אפ

שלום (שם המראיין/ת),

מקווה שהכל טוב

רציתי להודות לך שוב על הזמן שהקדשת לי בראיון למשרת (שם המשרה) ב-(תאריך הראיון). נהנתי מאוד מהשיחה, לכן חשוב לי להדגיש שאני מעוניינת בתפקיד. בנוסף, אשמח לשמוע אם יש עדכונים או פרטים נוספים לגבי השלבים הבאים.

בברכה,

(השם שלך)

תבחרו טיימינג נכון לשלוח את המייל. לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי – משהו באמצע.

לסיכום

דבר מאוד חשוב – ככל שתעברו יותר ראיונות עבודה, כך תשתפרו בהכנה לראיון עבודה הבא שלכם. כל ניסיון יעניק לכם ביטחון ויעזור לכם להגיע מוכנים יותר, להציג את עצמכם בצורה מקצועית, וליצור רושם חיובי.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

המשרות הכי טובות בהייטק – ואיך להגיע אליהם לפני כולם?

המשרות הכי טובות בהייטק – איך תגיעו אליהן לפני כולם?

אין קסמים, אין קיצורי דרך, ואין הבטחות ריקות. המשרות הטובות ביותר בהייטק לא מגיעות בקלות – אבל עם עבודה קשה, מטרה ברורה והבנה מעמיקה של השוק, אפשר להגיע לשם.

בעידן שבו התחרות גוברת בכל יום, חיפוש עבודה נכון הוא הרבה יותר מאשר שליחת קורות חיים. הוא דורש תכנון מדויק, הבנה מעמיקה של השוק ויכולת להציג את עצמכם כטאלנטים. בעולם שבו הזמן משחק נגדכם, הצעדים הנכונים הם אלו שיובילו אתכם להצלחה.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

נעים מאוד, אנחנו JobHunt

מורשתו של רון ז"ל – האיש שהפך חזון למציאות

רון עוזרי, מייסד JobHunt, היה אדם שראה את מה שאחרים החמיצו. אחרי שסיים את לימודי הנדסת חשמל באוניברסיטת בן-גוריון, נתקל בקושי המתסכל של חיפוש עבודה. התהליך היה מיושן, מסורבל ומלא בבירוקרטיה. במקום להתייאש, הוא בחר להזיז הצידה את החיפוש המסורתי ולעזור למחפשי עבודה שהרגישו את התסכול – בדיוק כמו שהוא הרגיש.

ב-2007, מתוך המרתף בבית הוריו ברמת השרון, הוא ייסד את JobHunt עם חזון פשוט אך פורץ דרך: לשים את מחפש העבודה במרכז ולבנות עבורו מערכת ידידותית, מהירה ומדויקת לחיפוש עבודה. בעזרת טכנולוגיה חדשנית ומערכת JobSwipe, הוא שינה את כללי המשחק בתעשייה.

החזון של רון היה מעבר לטכנולוגיה – הוא ראה אנשים. כשמו כן הוא, בחר לעזור למועמדים שהיו עבורו עולם ומלואו, עם חלומות, חששות ושאיפות. הוא בנה שירות מדויק שמעניק יחס אישי ומחויבות אמיתית לשוויון הזדמנויות בתעשיית העבודה.

מנהיגה עם חזון: מרים בריינין

מרים בריינין, מנכ"ל החברה, קיבלה על עצמה משימה אדירה: להמשיך את חזונו ולהוביל את החברה לשיאים חדשים. עורכת דין בהכשרתה, אשר תמיד שמה לעצמה כמטרה – לסייע לפרט, מרים מביאה איתה ראייה רחבה ושילוב טכנולוגי פורץ דרך.

עם דגש על חדשנות, התמקדות במחפשי העבודה והטמעה של טכנולוגיות חדשניות, מרים מובילה את החברה להתרחבות לשוק הגלובלי. החזון שלה כולל מתן מענה מותאם אישית גם לאוכלוסיית המפוטרים בהייטק, ויצירת שיתופי פעולה עם חברות שמפטרות עובדים, כדי להעניק להם נקודת פתיחה חדשה.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

התהליך איתנו

אם אתם בחיפוש עבודה אקטיבי, אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בתהליך שמותאם עבורכם אישית:

  1. יעוץ מקצועי ומחקר שוק מדויק ותוך בדיקת התאמה לטייטלים לפי מטרותיכם.
  2. מיתוג אישי: שיפור קורות חיים, פרופיל לינקדאין ומכתבים מקדימים.
  3. הכנה לראיונות: סימולציות, פידבק ושדרוג כישורי ההצגה העצמית.
  4. מעקב צמוד: ניתוח תוצאות וצעדים להמשך הדרך.

בנוסף, אנחנו מביאים את היתרון שלנו: חשיפה למעל 13,000 אנשי קשר בקהילת מגייסים אקסקלוסיבית שבנינו לאורך השנים. זו לא רק רשת – זו קהילה חזקה שמחוברת כמעט עם כל חברת הייטק בארץ.

אחרי שהבהרנו מי אנחנו וקיבלתם תמונה מלאה על המסע איתנו, נחזור להתחלה –

איך תגיעו למשרות הכי טובות בהייטק לפני כולם?

בעזרת החשיפה המאסיבית שלנו למעל 13,000 אנשי קשר בקהילת אנשי הקשר של JobHunt – מתוך תפיסת עולם של "חוק המספרים הגדולים" = ריבויי ראיונות, מקצר את תהליך החיפוש.

מדובר במיילינג-ליסט של מי שמגייס עובדים כדרך קבע בתוך הארגונים ומחוצה להם ואנשי קשר בתוך החברות, אשר מגישים מועמדים למשרות "חבר-מביא-חבר" ונהנים מבונוסים עבור "השמות פנימיות".

המאגר מתעדכן כל הזמן וכולל מגייסים, מנהלים ועובדים בארגון שנחשפים למשרות הרבה לפני שאלו מתפרסמות החוצה.

המטרה שלנו כפולה, מחד לסייע לכם להגיע לכמה שיותר הזדמנויות, ומאידך להבין לנתח ולתקן קשיים סובייקטיבים שעולים במסגרת התהליכים. החוכמה היא לא לחזור על אותן הטעויות שוב ושוב, אלא לתקנן במהרה.

כמו כן, השירות שלנו משקף למועמדים את מצבם הסובייקטיבי בשוק העבודה – לדוגמא כאשר נדרשת העמקת ידע או רכישת יכולות מקצועיות חדשות.

ביחד, נייעץ, נחדד ונחשוף אתכם לעיניים הנכונות בתעשייה תוך הענקת יתרון תחרותי בשוק מחפשי העבודה.

סיכום

עם ניסיון מוכח מאז 2008 אנו מכירים בכלל הצריכים העולים במסגרת חיפוש עבודה בהייטק. אנחנו כאן כדי להעניק בוסט ממוקד לתהליך החיפוש ולקצר לכם את העבודה הקשה. ועדיין, המוטיבציה שאתם מביאים לחיפוש מהווה מפתח להצלחתו. למרות שנסייע לכם לערוך, למקד, ולהגיע למשרות, חובה עליכם להיות פעילים בתהליך.

אז מה נדרש מכם? פניות, זמינות ומחויבות לתהליך חיפוש העבודה. אנחנו כאן לעזר בכל שאלה וקושיה ומעניקים תהליך מובנה שלא יאפשר לכם לוותר.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

הכן את הממליץ

 

שיחת ממליץ היא לרוב אחד השלבים הסופיים בתהליך הגיוס.
שלב מכריע בתהליך, העוזר למגייסים לבחור מועמד סופי מבין 1-3 "פיינליסטים". שיחות הממליץ נעשו בשנים האחרונות יותר ויותר מתוחכמות. כבר כמעט ולא שואלים שאלות כמו "ספר לי על המועמד", אלא יותר שואלים שאלות שאין

שאלות ותשובות על השירות

איך השירות של ג'ובהאנט עוזר לי להגיע לפי 4 ראיונות עבודה?

כיום, בשוק העבודה רוב המשרות נסגרות בתוך ארגונים בעזרת גיוסים פנימים ושיטות גיוס של "חבר מביא חבר". שיטות גיוס אלו גורמות לכך שמשרות רבות לא יוצאות מהארגון ולא מתפרסמות.
מודל של ג'ובהאנט עונה בדיוק על הבעיה הזאת. לנו יש את החבר הזה.
אין לנו משרות יש לנו אנשי קשר, אנחנו עושים הפצה ופרסום מאסיבי של קורות החיים שלך אל אנשי הקשר שלנו,

על מנת שקורות החיים שלך יגיעו למגייס עוד בשלב הגיוס הפנימי לפני שהמשרות יוצאות החוצה.

5 טיפים להתאמת קורות החיים שלך לקריאה מהירה של מגייסים

Resume

מגייסים עוברים על מאות קורות חיים ביום, כתוצאה מכך זמן הקריאה של קובץ קורות החיים הוא למשך 5 שניות בממוצע.

לכן, קורות החיים צריכים להיות מונגשים לקריאה מהירה של מגייסים.

חמשת הכללים החשובים ביותר לכתיבת קורות חיים:

איך לעבור ראיון עבודה בעזרת ניהול רגשות: חלק 2 בסדרה "על רגשות – וחיפוש עבודה"

איך לעבור ראיון עבודה: טיפים להצלחה בשלב הגמר

העובדה שהגעתם לראיון מוצלח כבר אומרת שעברתם את 1,500 המועמדים האחרים בממוצע ששלחו קורות חיים לאותה המשרה. בעצם, הגעתם לשלב הגמר יחד עם 3-15 מועמדים נוספים.

בשלב זה אפשר לטפוח לעצמכם על השכם.

עכשיו לשלב הגמר: לרוב יש 2 ראיונות – אחד מקצועי ואחד אישיותי.

ראיון מקצועי הוא מקצועי נטו, יש להתכונן אליו כמו אל מבחן. ראיון אישיותי, לעומת זאת, יכול להיות הרבה יותר מלחיץ, מכיוון שאין נכון ולא נכון, ואין פתרון אחד. המראיין רוצה לדעת כמה שיותר מידע עליכם, והאם הפרופיל האישי שלכם מתאים לתרבות הארגונית הייחודית של אותו מקום עבודה. טיפים לראיון עבודה כוללים הכנה מעמיקה, חקר על החברה ותשובות מדויקות לשאלות האישיות.

סוגי ראיונות עבודה

ראיון עבודה מקצועי

החלק "הקל"
בחיפוש עבודה, אנחנו "נלחמים" על משרה חדשה וראיון עבודה מקצועי נתפס לעיתים כשלב ה"קל" בתהליך. בכל זאת, אם הגעתם לשלב הזה, זה אומר שכבר הפגנתם ידע מקצועי במבחנים ובמטלות שעברתם בדרך. המראיינים כבר מודעים לכישורים הטכניים שלכם וליכולת שלכם לבצע את העבודה מבחינה מקצועית.

אבל חשוב להבין — הידע הטכני, הוא בהחלט חשוב, אך הוא לא תמיד מה שיכריע את ההחלטה. מעסיקים מחפשים הרבה מעבר לכך. הם רוצים להכיר אתכם כעובדים וכאנשים: איך אתם משתלבים בצוות? מהן התכונות שמייחדות אתכם? ועד כמה הפרופיל האישי שלכם מתאים לתרבות הארגונית של החברה?

ולכן, הפעם נדבר יותר לעומק על…

ראיון עבודה אישיותי

בראיון אישיותי יש כ- 30-40 דקות מצד אחד להתפאר ביכולות שלך, מצד שני לא להשתחצן מדיי.

מראיין טוב ידע תחילה להיות חביב ויפרגן על הישגים וכאשר יראה שנפתחתם, יתחיל שלב השאלות הקשות ויגיע לשאלות שלא התכוננת עליהם בבית.

בסוף הראיון, הוא יסיים בחיוך כאילו אתם המועמד/ת המוביל/ה וייתן לכם את התחושה שעד שתגיעו הביתה הוא כבר יתקשר להגיד שהתקבלתם, מכיוון שגם הוא לא רוצה לסגור לעצמו פינות, אך חשוב להבין כי זוהי ההרגשה שהוא נותן לכל המעומדים שסיימו את הראיון.

הוא לא רוצה לסגור לעצמו דלתות בהמשך.

  1. לחייך: הרושם הראשוני הוא גורם חשוב ומרכזי בראיון עבודה, ולכן הדבר הראשון שכדאי לעשות כשנפגשים עם מישהו בפעם הראשונה זה לחייך. חיוך גורם לאדם להיתפס כ"חם" (warm) וכבעל יכולות (competent). אם כי לעולם לא לשלוח סמיילי למעסיק לפני או אחרי הראיון, מכיוון שלעומת חיוך אמיתי הוא מעביר מסר של חוסר יכולות. ניתן למצוא את המחקר המלא בסוף הכתבה.
  2. לא לתת לרגשות להשפיע על הראיון: בראיון עבודה צריך כמה שיותר לווסת רגשות: לפי מודל התהליך של ג'יימס גרוס The Process Model James Gross – ישנן מספר אסטרטגיות עיקריות כיצד לווסת רגשות בסיטואציה מלחיצות כמו ראיון:
    • ויסות הסחות דעת (attention deployment): נסו לא לחשוב לפני הראיון על הדברים המלחיצים בו. במקום נסו לחשוב או לעשות דברים שמרגיעים, בנוסף נסו להתנתק מכל צרות היומיום המטרידות אתכם והתרכזו לגמרי בראיון.
    • שינוי תפיסתי (cognitive chage): הראיון מלחיץ בגלל החשש שעולה מאי קבלה לעבודה, מומלץ לשנות את התפיסה ולחשוב על כך שבעצם הראיון הוא בדיקה שלך- האם מתאים לך לעבוד בארגון זה? כלומר אתם אלו שמראיינים את מקום העבודה ולא הוא אתכם. ואפילו לחשוב כאילו זו הזדמנות נהדרת להתאמן לראיונות עתידיים – כך תרגישו משוחררים יותר לענות על שאלות המראיין.
    • שינוי הבעה (response modulation): מדבר על כך שצריך פשוט להביע את הרגש הרצוי. כלומר אם רוצים להראות רגועים ושמחים נסו לגרום לגוף ולפנים להיות שמחים ורגועים והרגש כבר יגיע.
  3. הכוונת רגשות: מחקרים הוכיחו שהבעות פנים ותנועות גוף יכולות לגרום לנו להרגיש רגשות מסוימים. לדוגמא, אם שמים עיפרון בפה בצורה שגורמת לאדם לחייך הוא ירגיש יותר טוב לאחר מכן. אם גורמים לאדם לעמוד זקוף עם ידיים למעלה בתנועה של ניצחון הוא ירגיש בטחון עצמי גבוה יותר. לכן מומלץ באוטו כבר בחניה להתחיל לעמוד זקוף, ולמתוח את הידיים גבוהה באוויר, זה ממלא ברגשות חיובים ומעלה את תחושת הבטחון העצמי.
  4. ידע הוא גורם מרגיע: על מנת לווסת את הלחץ כדאי לנסות לקבל כמה שיותר מידע על הארגון ועל הראיון: מי המראיין, כמה זמן יערך הראיון, במה עוסקת החברה, כמה שנים היא קיימת, כמה עובדים היא מעסיקה, האם מכירים מישהו מהעובדים, כל דבר יכול לעזור. תוך כדי הראיון לנסות לראות כיצד המידע הזה רלוונטי. אם יש לך מידע אישי שרלוונטי זה נהדר, לדוגמא, אם אתה יודע שהמראיינת למדה באותו חוג שאתה למדת באוניברסיטה – כדאי לנסות להזכיר את זה בראיון. או אפילו אם מגלים משהו במשרד שבו מתנהל הראיון שיכול להיות רלוונטי לסיפור אישי שלך – להשתמש בזה, למשל, אתה רואה תמונה של נוף מארץ מסוימת שטיילת בה – אז ציין זאת.
  5. לחשוב חיובי: אומנם נשמע מעט קלישאתי, אבל תמיד עוזר. לדמיין איך הראיון הולך בצורה טובה וחלקה, ולהאמין שזה יכול לקראת גם במציאות. מחשבה ואמונה בהחלט יכולים לייצר מציאות.

סיכום

אז לפני הראיון – להיכנס לשירותים – לעמוד זקוף – להרים ידיים בתנוחה של ניצחון –  לחשוב חיובי – ולחייך.  

כמה דקות כאלה אמורות לתת ביטחון, להרגיע ולשפר את מצב הרוח,  – ואם המתח עדיין משתלט נסו אפילו לדלג בצורה משוחררת.

אל תשכחו שגם אתם בוחנים את החברה – תראיינו אותם – האם מקום העבודה הזה מתאים לכם בכלל.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

שמירה על אופטימיות במהלך חיפוש העבודה – חלק ראשון: 5 שיטות לשמירה על אופטימיות

שמירה על אופטימיות

שמירה על אופטימיות במהלך חיפוש העבודה, בין אם מדובר במעבר לתפקיד חדש ובין אם מדובר בניסיון למצוא עבודה לאחר תקופה ארוכה, מחפשי עבודה נתקלים באתגרים בדרך, לאוו דווקא טכניים. שמירה על אופטימיות במהלך תהליך חיפוש העבודה הוא קריטי (לרוב אנחנו שוכחים לתת במה לרגשות שלנו ומדחיקים אותם בצד), לכן, גישה חיובית בהחלט יכולה להשפיע על תוצאות החיפוש שלנו. המאמר הראשון בסדרה על רגשות וחיפוש עבודה, יעסוק בדרכים שונות לשמור על אופטימיות בתקופות מאתגרות. נבחן יחד כיצד מחשבות חיוביות, טכניקות ניהול סטרס ותמיכה חברתית יכולים לסייע לנו לצלוח את המסע המורכב – תוך שמירה על אופטימיות ואמונה מלאה ביכולתנו למצוא את המשרה המתאימה לנו.

רגשות במהלך חיפוש העבודה

בזמן חיפוש העבודה כמעט בכל יום מגיעים לסערת רגשות. רגע אחד מרגישים בעננים ורגע אחר בקרשים.

שלחתם בהתלהבות קורות חיים לכל עבר ואז מתחיל הדאון הראשון, למה לא חוזרים אלי? אולי אני לא מספיק טוב? אולי אני לא שולח קורות חיים למשרות הנכונות? לבסוף הטלפון מצלצל – מעט התרגשות ומעט היסוס השיחה הסתיימה בקביעת ראיון. לפני הראיון ישנה מערבולת רגשות – מצד אחד התרגשות, לחץ ובעיקר מחשבות חיוביות. מצד שני, אתם מרגישים את התחושה המעצבנת הזאת בבטן, חשש שעלול להתבטא כחוסר בטחון עצמי.

אז מגיע שלב הציפייה… עברתי או לא עברתי?

הוזמנתם למספר ראיונות עבודה, אך כל פעם התשובה היא שלילית. תחושת הכישלון מתגברת וזה מוביל אתכם להוריד שורות בקורות חיים, להפחית את הציפיות – ובעיקר, לשנמך את ניסיונכם. בזכות זה, אתם מקבלים את הטייטל של Overqualified.

תהליך זה רק מחמיר את מצבכם ואתם בטוחים שהבעיה היא בשוק. בקיצור, תהליך לא פשוט מבחינה רגשית ונפשית.


5 שיטות לשמירה על אופטימיות:

שיטה להתמודדות עם ההרגשה של חוסר ההתקדמות:

ניהול מעקב ראיונות:

חשוב לנהל מעקב ראיונות בכתב. לכתוב במסודר מיד לאחר הראיון. לכתוב: מול מי היה הראיון, מאיזה תשובות המראיין התרשם, לאיזה שאלות לא הייתם מוכנים, באיזה שאלות גמגמתם, איך הייתם עונים אחרת בדיעבד על שאלות מסוימות. והכי חשוב האם אתם חושבים שעברתם את הראיון או לא ולמה? אפילו לתת ציון לעצמכם על הראיון. ניתן לעשות זאת בטבלה מסודרת. ניתן להוסיף גם ראיונות טלפונים.

כל סוף שבוע מומלץ לעבור על המעקב. לעיתים יש תחושה של: "לא עשיתי כלום השבוע, כבר איבדתי שבוע נוסף ללא עבודה". מעקב זה עושה סדר ומראה כמה עשית וכמה עבדת כל השבוע בחיפוש העבודה, והכי חשוב כמה התקדמת – גם אם לא בתהליך אז בצבירת ידע על עוד חברות בשוק, תפקידים, מקומות, קשרים עתידים. כל ראיון הוא צבירת נסיון לראיון הבא. מעקב מסודר עוזר לשמור על אופטימיות ועל תחושת התקדמות ומונע תחושה של עצירה במקום.

שיטה להתמודדות עם ראיון כשדעתכם מוסחת באפשרויות אחרות:

    כאשר לא בטוחים אם רוצים את המשרה, המגייס קולט זאת, והוא מרגיש את ההיסוס, זה יכול להתפרש כחוסר בטחון עצמי. שיטה טובה להתמודד עם מצב זה היא 

    שיטת בן גוריון: 

    התייחסו לכל ראיון כאילו הוא האחד ואין עוד אפשרויות מלבדו. ותייצרו אפשרויות לראיונות כאילו לא היה ראיון בכלל. (מבוסס כמובן, על המשפט של דוד בן גוריון "עלינו לעזור לצבא [הבריטי] כאילו לא היה ספר לבן, ועלינו להילחם בספר הלבן כאילו לא היתה מלחמה.").

    הסבר:

    מצד אחד: תמיד ישנן אפשרויות נוספות, אך לא כדאי להגיע לראיון עבודה כאשר דעתכם מוסחת במשרות אחרת, בין אם אתם חושבים שהתפקיד מעניין אותכם ובין אם לא. כאשר החלטתם להקדיש מהזמן היקר שלכם וללכת לראיון – תהיו שם ב100%! תתכוננו, תקראו על המשרה ועל החברה ותתנו את כל כולכם! גם אם אתם מתלבטים לגבי המשרה תשדרו כאילו זוהי משרת חלומותיכם, בכדי שהכדור יהיה ביידים שלכם- אתם תחליטו אם המשרה מתאימה לכם אחרי שתעברו את הראיון, ולא המגייס יחליט שאתם לא מתאימים בגלל שדעתכם הייתה מוסחת והיססתם במהלך הראיון בין המשרה הזאת למשרה אחרת על העץ.

    מצד שני: כאשר נגמר הראיון ויצאתם מהבניין, מתעלמים מהראיון כאילו הוא לא היה. ממשיכים בכל הכח לשלוח קורות חיים למשרות רלוונטיות, להתראיין בטלפון וללכת לעוד ראיון. ככל שתתעלמו מהראיון כך יהיה יותר קל להתמקד ב100% גם בראיון הבא כאילו הוא האחד והיחיד.

    שיטה להעלאת האופטימיות הכללית: 

    שיטת הסטלנים:

    אתם מובטלים כרגע? נהדר! כמה זמן לא ביקרתם בים באמצע שבוע? כמה זמן לא למדתם משהו חדש? עשיתם קורס בוקר מעניין? התחלתם את היום ביוגה/ריצה?

    חיפוש עבודה הוא עבודה, כשיוצאים מהמירוץ צריך להישאר רלוונטים ולחזור אליו כמה שיותר מהר. אבל זה בהחלט לא עבודה במשרה מלאה, 75% משרה זה מספיק טוב. בין מודעה למודעה ובין ראיון טלפוני לראיון פרונטלי חשוב לעשות הפסקות. לא הפסקות של יאוש – צאו מהבית, תתלבשו יפה, תפגשו אנשים, תתעדכנו ברכילות מהעבודה הקודמת. עם זאת קחו את הטלפון איתכם, תהיו זמינים תמיד למגייסים ותמיד תהיו מוכנים תמיד לראיון טלפוני.

    שיטה להתמודדות עם אכזבה ודאון לאחר תשובות שליליות מראיון:

    שיטת מרשל (מאיך פגשתי את אמא):

    דברו אל עצמכם – תסתכלו על עצמכם במראה (אם זה מביך תדברו אל עצמכם בעיינים עצומות). תגידו לעצמכם בקול רם במה אתם טובים, מהן החוזקות שלכם, במה אתם יכולים לתרום, איך אתם טובים יותר ממועמדים אחרים. במה אתם חלשים? למה לדעתכם לא עברתם את הראיון הקודם (לא תמיד זה תלוי בך, לכל משרה מועמדים רבים, יתכן שלמועמד אחר מעט יותר נסיון) איך אפשר לשפר את החולשות? איך עוקפים את החולשות? מה השאיפות? איזה עבודה אתה מחפש עכשיו בשביל להתקדם ולהתפתח בהווה ובעתיד? דיבור לעצמכם בקול רם עושה את הדברים הרבה יותר הגיוניים מחשיבה בלב, נסו זאת. למתקדמים אפשר גם להקליט, לעיתים זה סתם מבדח ומעלה את המצב רוח, ומקסימום תמצאו את עצמכם צוחקים בקול לבד בחדר.

    שיטה שעוזרת לשקט נפשי וסידור זמן:

    חופשה במבט קדימה:

    בסוף חיפוש עבודה מגיעה העבודה עצמה, גם כניסה לעבודה במקום חדש היא תהליך לא פשוט, לעיתים לוקח זמן רב ללמוד את העבודה את האנשים ואת דרישות הבוס. אסור להגיע מותשים לעבודה חדשה. לאחר חתימת החוזה בקשו להתחיל שבוע אחרי, לקחת כמה ימי חופש (שעוד לא נספרים כימי חופש) וכך תיצרו הפוגה בין מסע חיפוש  העבודה למסע תחילת העבודה. עצם הידיעה על חופשה עתידית קבועה מראש, כבר מסדרת את המחשבות (לא חייב להיות נופש- יכול להיות כמה ימים מרוכזים בבית בלי מעבר אינסופי על אתרי דרושים). להיות שלמים  שלא "בזבזתם" את זמנכם רק בחיפוש משרות אלא גם הצלחתם להנות מהמעבר בין העבודות וצבירת כח קדימה. לא להתפתות ולעסוק במשרות אחרות, להיות בחופש אמיתי ולהנות מהחיים עצמם.

    זכרו: אף אחד לא נהנה מחיפוש עבודה, זה קשה ומתסכל, דעו שאף מגייס לא מתנכל לכם אישית אלו הם כוחות השוק, וככה זה עובד. עבודה קשה תגרום למציאת משרה טובה ותעיד על כך שלא התפשרתם במהלך הדרך.

    תשמרו על אופטימיות ותשחקו את המשחק.


    ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

    אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
    אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

    מיתוג עובד (Employee Branding)

    BRAND

    מה הקשר בין מיתוג לבין קריירה? לבין חיפוש עבודה? וממתי בני אדם הם מותגים? שאלות מצויינות. ובכן, אנחנו כבר מזמן לא חיים בעולם שבו יש לנו רק מעסיק אחד או שניים וכנראה לא נצא לפנסיה בסופה של קריירה בת 30 שנה באותו מקום עבודה. עולם העבודה כיום הוא עולם דינמי – מסלול הקריירה האישי שלנו כולל תחלופה גבוהה של מעסיקים לאורך השנים. ההורים שלנו נכנסו לארגון ועבדו בו עד הפנסיה, אבל אנחנו מחליפים עבודות כל 4 שנים ולפעמים פחות. אצל ההורים – הביטחון התעסוקתי היה במקום העבודה, ומה איתנו? איפה אנחנו יכולים למצוא ביטחון?

    איך מוזיקה משפיעה על פרודוקטיביות

    music_at_work_0

    כשמדברים על יצירתיות – טבעי לדבר על יצירה של מוזיקה, אבל – האם מוזיקה בפני עצמה עוזרת לנו ליצור? שאלה זו נשאלת יותר ויותר מאז הפיכתה של מוזיקה

    לחלק משגרת העבודה המודרנית.

    בשגרת העבודה המודרנית – חלק גדול מהזמן שלנו מנוצל לעבודה, וחלק גדול מהעבודה שלנו מתבצע עם מחשב. אנחנו מבלים יותר ויותר זמן מול מסך, מה שהופך את יום העבודה לכזה שיש בו מקום למוזיקה… אבל האם כדאי לתת לה את המקום הזה? האם זה יעיל להקשיב למוזיקה בזמן העבודה?