שחזורי ראיונות עבודה -> שחזור מבחן sapiens סאפיינס
  • שחזור מבחן sapiens סאפיינס
  • לפני 9 שנים
    ע"י: מעוז
    עשיתי היום מבחנים בסאפיינס, אני חייב לציין שזה מקום מרשים ביותר, ממוקם בקניון עזריאלי חולון, הרוקמים 24. בהתחלה מציגים קצת החברה שבעיקר מתעסקת בפיתוח בתוכנת emarge. היום חולק ל3 חלק א': מבחן ERD הנושא הוא מוכר פלאפל, שמוכר כל מנת פלאפל ב 15 ש"ח, המורכבת מכמויות שונות של מזון כמו עגבניה 30 ג' מלפפון 40 ג' ועוד... בנוסף יש לו הוצאות - עובדים, מים, חשמל ארנונה ועוד. צריך לצייר תרשים ERD המתאר את כל הטבלאות הנצרכות כדי לקבל לבסוף איזון בין ההוצאות להכנסות. יש להתייחס לשינויים כמו הוספת מנה לתפריט, עובד חדש, עליית מחיר הירקות. חלק ב': מבחן ב sql הפותח בשאלות אמריקאיות, ממש פשוטות, מי שמצליח לענות נכונה על השאלות האמריקאיות באתר זה : http://webmaster.org.il/quizz/sql יקבל את כל הנקודות בחלק זה. החלק השני קצת יותר מורכב בו אתה מקבל את הטבלאות ותוצאה של שאילתה, ועליך לכתוב את השאילתה שנותנת את התוצאה הזאת, יש ללמוד היטב קשרים בין טבלאות, גם בזמן שאין קשר בין שני הטבלאות. חלק ג': ראיון. בהצלחה! אני מאוד התרשמתי מהמקום אך לצערי לא התקבלתי, מקווה שתצליחו יותר טוב.
  • לפני שנתיים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    אשמח למידע אודות מבחן בית בגאווה די דחוף לי תודה רבה
  • לפני 3 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    אהלן , מישהו היה לאחרונה בראיון בSapiens? במתכונת של ZOOM? לדעתי השחזורים לא תקפים כי עכשיו זה בזום. אשמח לעזרה
  • לפני 3 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    אהלן , מישהו היה לאחרונה בראיון בSapiens? במתכונת של ZOOM? לדעתי השחזורים לא תקפים כי עכשיו זה בזום. אשמח לעזרה אשמח לדעת בבקשה ממה עברת בראיון בזום? זה מאוד יעזור לי. אני לקראת ראיון כזה בימים הקרובים.
  • לפני 4 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היו שלוש שאלות שתיים מאוד פשוטות ואחת קצת קשה, הענייין של המבחן היה לסיים תוך זמן מאוד קצר, רקע: מנהל אתר ecommerce מצליח מעוניין לקבל כמה אינדיקציות בעקבות שינויים שבוצעו באתר. לפנייך שתי טבלאות: בטבלה ראשונה תמצא רשימת לקוחות, תאריך הצטרפות, מדינה, כמות הפעמים שהלקוח עשה לייק בטבלה השנייה תמצאו את רשימת הלקוחות וסכום הרכישות שהם הוציאו שאלה אחת : רשום שאילתא שמחשבת לפי מדינה את כמות הלייקים ההכנסות ללקוחות שהוציאו מעל 140 שאלה שנייה: חשב לפי מדינה את כמות הלייקים מתוך לקוחות שלא שילמו?
  • לפני 4 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היו שלוש שאלות שתיים מאוד פשוטות ואחת קצת קשה, הענייין של המבחן היה לסיים תוך זמן מאוד קצר, רקע: מנהל אתר ecommerce מצליח מעוניין לקבל כמה אינדיקציות בעקבות שינויים שבוצעו באתר. לפנייך שתי טבלאות: בטבלה ראשונה תמצא רשימת לקוחות, תאריך הצטרפות, מדינה, כמות הפעמים שהלקוח עשה לייק בטבלה השנייה תמצאו את רשימת הלקוחות וסכום הרכישות שהם הוציאו שאלה אחת : רשום שאילתא שמחשבת לפי מדינה את כמות הלייקים ההכנסות ללקוחות שהוציאו מעל 140 שאלה שנייה: חשב לפי מדינה את כמות הלייקים מתוך לקוחות שלא שילמו? מה היית השאלה ה 3 ?
  • לפני 6 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    שלום לכולם הייתי במהלך החודש במבחן למשרה בסאפיינס. במבחן עצמו היו 4 שאלות : 2 שאלות הגיון שהוזכרו כבר בפורום (אגב.. מאוד עזר) ו-2 שאלות מורכבות שנגעו לכתיבת שאילתות. ממני, ג'נסיס
  • לפני 6 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    הייתי שבוע שעבר גם ביום מיונים למתכנת eMerge. היו 7-8 אנשים. לא עברתי בהתחלה הושיבו אותנו והסבירו לנו על החברה בצורה מאוד מרושלת לאחר מכן נתנו לנו לעשות מבחן בSQL חלק ראשון היה שאלות אמריקאיות הקישור שניתן פה הוא מספיק בשביל החלק הזה ולאחר מכן נתנו כמה שאלות על SQL ברמה פשוטה נותנים טבלה וOUTPUT ושואלים איזה קוד בSQL נותן את הOUTPUT הזה. למשל שילוב של שתי טבלאות וכו נגיד טבלה כזו In/out Sum In 134.2 Out 252.1 In 101 out 45 ואז להציג טבלה total in וtotal out כזאת: Total out Total in 297.1 235.2 או שאלה נוספת שהייתה היה טבלה עם סכומים לכל מיני תאריכים וביקשו להציג את הסכומים רק לחודש ינואר. או שהייתה שאלה של טבלה של 2 עמודות אחת זה ת.ז והשניה זה מצב (PRP/ACT/CAN) ובאאוטפוט היה להציג רק את התז שמופיעות 3 פעמים בטבלה ויש להם את כל אחד מהשלושה מצבים. היו 2 תז כאלה פשוט להציג אותם. שאלה אחרונה שהייתה הכי קשה זה היו 2 טבלאות - אחת של תז ועוד עמודה והשניה קראו לה CKEY והיו בה מספרים מ1 עד 10 ובאאוטפוט היה טבלה עם התז והעמודה השניה הייתה STRT או MID או END. ולרשום את הקוד בSQL שנותן את הטבלה הזאת משילוב של שתי הטבלאות הנתונות. (אני לא זוכרת בדיוק את השאלה ולא הצלחתי אותה). לאחר מכן ניתן עוד מבחן: 1. היה את השאלה עם הסכום מספרים מ1 עד 100. ניתנה תשובה פה 2. טבלה עם עמודות: תז, קוד מוצר, תאריך, סכום לתשלום, אחוז עמלה לכל חודש לקוח צריך להוציא לפחות 500 שח ואם הוא לא עובר את הסכום מינימום הוא צריך לשלם עמלה של 10% ממנה. תאר (לא בקוד) איך היית מחשב את העמלה 3. יש לבנות תרשים ERD עבור משה שמכין מנות פורים (שאלה ממש דומה למוכר פלאפל). כל מנה מכילה פסק זמן, אוזן המן וכו... יש סוגי מנות ל:קשישים, ילדים, מתבגרים. איך תתמודד עם הוספת סוג מנה, שינוי במחיר של אחד המרכיבים וכו. בסוף הייתה שאלה כמה מנות הוא צריך להכין אם הוא מעריך שהוא ימכור 50 מנות לפי התפלגות נורמלית (מעל 50/בדיוק 50/מתחת ל50). 4. יש לכתוב קוד באיזה שפה שרוצים, נתונה מחרוזת נגיד abcdefghijklmnop ולפי טבלת FORMAT נגיד זו: Substring length substring 3 1 3 2 4 3 2 4 5 5 נתונות הפונקציות: getStringLength - מחזירה את אורך המחרוזת שבתא הזה בformat (subString(int beginIndex, int endIndex- מחזירה את תת המחרוזת שבמיקום הזה. למשל לפי הטבלת פורמט לעיל הפונקציה צריכה להחזיר lmnopklghijdefabc מקווה שעזרתי למישהו! בהצלחה
  • לפני 6 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    אפשר בבקשה לדעת מה הפתרון של הERD ?? הייתי שבוע שעבר גם ביום מיונים למתכנת eMerge. היו 7-8 אנשים. לא עברתי בהתחלה הושיבו אותנו והסבירו לנו על החברה בצורה מאוד מרושלת לאחר מכן נתנו לנו לעשות מבחן בSQL חלק ראשון היה שאלות אמריקאיות הקישור שניתן פה הוא מספיק בשביל החלק הזה ולאחר מכן נתנו כמה שאלות על SQL ברמה פשוטה נותנים טבלה וOUTPUT ושואלים איזה קוד בSQL נותן את הOUTPUT הזה. למשל שילוב של שתי טבלאות וכו נגיד טבלה כזו In/out Sum In 134.2 Out 252.1 In 101 out 45 ואז להציג טבלה total in וtotal out כזאת: Total out Total in 297.1 235.2 או שאלה נוספת שהייתה היה טבלה עם סכומים לכל מיני תאריכים וביקשו להציג את הסכומים רק לחודש ינואר. או שהייתה שאלה של טבלה של 2 עמודות אחת זה ת.ז והשניה זה מצב (PRP/ACT/CAN) ובאאוטפוט היה להציג רק את התז שמופיעות 3 פעמים בטבלה ויש להם את כל אחד מהשלושה מצבים. היו 2 תז כאלה פשוט להציג אותם. שאלה אחרונה שהייתה הכי קשה זה היו 2 טבלאות - אחת של תז ועוד עמודה והשניה קראו לה CKEY והיו בה מספרים מ1 עד 10 ובאאוטפוט היה טבלה עם התז והעמודה השניה הייתה STRT או MID או END. ולרשום את הקוד בSQL שנותן את הטבלה הזאת משילוב של שתי הטבלאות הנתונות. (אני לא זוכרת בדיוק את השאלה ולא הצלחתי אותה). לאחר מכן ניתן עוד מבחן: 1. היה את השאלה עם הסכום מספרים מ1 עד 100. ניתנה תשובה פה 2. טבלה עם עמודות: תז, קוד מוצר, תאריך, סכום לתשלום, אחוז עמלה לכל חודש לקוח צריך להוציא לפחות 500 שח ואם הוא לא עובר את הסכום מינימום הוא צריך לשלם עמלה של 10% ממנה. תאר (לא בקוד) איך היית מחשב את העמלה 3. יש לבנות תרשים ERD עבור משה שמכין מנות פורים (שאלה ממש דומה למוכר פלאפל). כל מנה מכילה פסק זמן, אוזן המן וכו... יש סוגי מנות ל:קשישים, ילדים, מתבגרים. איך תתמודד עם הוספת סוג מנה, שינוי במחיר של אחד המרכיבים וכו. בסוף הייתה שאלה כמה מנות הוא צריך להכין אם הוא מעריך שהוא ימכור 50 מנות לפי התפלגות נורמלית (מעל 50/בדיוק 50/מתחת ל50). 4. יש לכתוב קוד באיזה שפה שרוצים, נתונה מחרוזת נגיד abcdefghijklmnop ולפי טבלת FORMAT נגיד זו: Substring length substring 3 1 3 2 4 3 2 4 5 5 נתונות הפונקציות: getStringLength - מחזירה את אורך המחרוזת שבתא הזה בformat (subString(int beginIndex, int endIndex- מחזירה את תת המחרוזת שבמיקום הזה. למשל לפי הטבלת פורמט לעיל הפונקציה צריכה להחזיר lmnopklghijdefabc מקווה שעזרתי למישהו! בהצלחה
  • לפני 7 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    הייתי היום בסאפיאנס, מבחן למשרת מפתח eMerge מתחיל. בתחילה שאלון SQL - שעה- חלק ראשון שאלות אמריקאיות (דומה מאד לקישור שהועלה לעיל) חלק שני - שאלות פתוחות - בעיקר על קשרים בין טבלאות - לכתוב שאילתות. לא מאד קשה אבל צריך חשיבה וקצת ידע אח"כ היה מבחן שאלות לוגיות וחשיבה- שעה ג"כ 1. סכום המספרים מ-1עד 100 (לכתוב תשובה ודרך, תשובה הועלתה פה כבר) 2. חישוב עשרוני פשוט 3. תרשים ERD - נתונה בעיה ולכתוב לה תרשים מתאר. לא מסובך אבל כמובן צריך דעת ERD טוב... 4. קוד - לכתוב קטע קוד לבעיה נתונה (באיזה שפה שרוצים) - נתונה מחרוזת וטבלה format שלכל אינדקס בה תוכן של אורך מחרוזת. יש לחלק את המחרוזת הנתונה לפי format ולהחזירה הפוך. נתונות הפונקציות: getStringLength - מחזירה את אורך המחרוזת שבתא הזה בformat (subString(int beginIndex, int endIndex- מחזירה את תת המחרוזת שבמיקום הזה. בקיצור מבחן לא מאד קשה, אבל דורש ידע וקצת ריכוז. בהצלחה!!
  • לפני 7 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    הייתי היום בסאפיאנס, מבחן למשרת מפתח eMerge מתחיל. בתחילה שאלון SQL - שעה- חלק ראשון שאלות אמריקאיות (דומה מאד לקישור שהועלה לעיל) חלק שני - שאלות פתוחות - בעיקר על קשרים בין טבלאות - לכתוב שאילתות. לא מאד קשה אבל צריך חשיבה וקצת ידע אח"כ היה מבחן שאלות לוגיות וחשיבה- שעה ג"כ 1. סכום המספרים מ-1עד 100 (לכתוב תשובה ודרך, תשובה הועלתה פה כבר) 2. חישוב עשרוני פשוט 3. תרשים ERD - נתונה בעיה ולכתוב לה תרשים מתאר. לא מסובך אבל כמובן צריך דעת ERD טוב... 4. קוד - לכתוב קטע קוד לבעיה נתונה (באיזה שפה שרוצים) - נתונה מחרוזת וטבלה format שלכל אינדקס בה תוכן של אורך מחרוזת. יש לחלק את המחרוזת הנתונה לפי format ולהחזירה הפוך. נתונות הפונקציות: getStringLength - מחזירה את אורך המחרוזת שבתא הזה בformat (subString(int beginIndex, int endIndex- מחזירה את תת המחרוזת שבמיקום הזה. בקיצור מבחן לא מאד קשה, אבל דורש ידע וקצת ריכוז. בהצלחה!! היי הקישור לא עובד יש לכם קישור אחר??? דחוףף!
  • לפני 7 שנים
    ע"י: אנונימי99
    הייתי ביום מיונים לתפקיד מפתח אלגוריתמים. ככל שמתקדמים בראיונות מנפים אנשים. התחלנו 7, ואחרי המבחן נשארנו 2 עד סוף היום. בהתחלה היה מבחן של שעתיים עם 4 שאולת: 1. חישוב סכום מספרים מ1 עד 100. (הכוונה היא לא לכתוב קוד, אלא לכתוב מה הסכום ולהראות את החישוב שעשיתם) לדוגמא: 1+100 = 101 2+99 =101 3+98 = 101... כלומר 101*50 = 5050 2. יש 10 קופסאות עם מטבעות, כל מטבע שוקל 1, אחת הקופסאות מזויפת ובה כל מטבע שוקל 1.1 בשקילה אחת יש למצוא את הקופסה המזויפת. יש להוציא מקופסה 1 מטבע אחד + קופסה 2 להוציא 2 מטבעות.. קופסה 10 להוציא 10 מטבעות, לשקול הכל יחד ולפי מה שמתקבל בערך העשרוני, זו הקופסה המזויפת. 3 שאלת SQL - שאלה לא ברורה בכוונה, לא כל כך זוכר, יש טבלה (עם גיל מ20 עד 120, ולכל גיל חודשים 1-12, וחישוב של יחס מסויים) ויש צורך לכתוב שאילתא שתציג טבלה עם ערכים שונים, אבל באותו החישוב שהראו בטבלה הראשונה. 4. שאלת SQL - יש טבלה עם תאריכים וכמות, ויש לכתוב שאילתא שתציג את סך הכמות פר חודש. פתרון: pivot table אחר כך ראיון עם ר"צ. ראיון דיי קשוח, קצת יורד עליך שהמבחן שלך היה ברמה נמוכה ותסביר למה, או מה ניתן לשפר. קצת לספר למה אתה מעוניין בתפקיד... אחר כך קוראים לך שוב לחדר ואז בחדר יושבים בערך 10 איש שזה חלק מהצוות בנוסף לר"צ מהראיון לפני, ואומרים לך לספר על עצמך (בגדול למכור את עצמך לעומת מועמדים אחרים) ואז הם גם שואלים שאלות ואתה יכול לשאול אותם שאלות אם יש לך... דיי מביך כל העניין. אחרך כך ראיון עם מישהי מהמשאבי אנוש לספר על עצמך, תכונות שליליות, חיוביות.. הדברים הרגילים. כל הסיפור בערך 4 שעות. אחר כך זימון לראיון נוסף מול מנהלת משאבי אנוש. חייב לציין שהיחס לא היה כל כך נעים.
  • לפני 7 שנים
    ע"י: רקשאלה9090
    מישהו היה לאחרונה ביום מיונים למתכנת מתחיל ? מדובר יל משרת מתכנת מתחיל לשפתEMERGE...
  • לפני 7 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    שימו לב - יש מידע בשרשור נוסף על סאפיאנס: http://goo.gl/xuHCee בהצלחה!
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היי, השבוע יש לי ראיון למשרה eMarge... מישהו אולי פתר את שאלת ERD של הפלפאל? אשמח לרעיונות לפתרון. תודה מראש!
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היי, איך היה הריאיון? אפשר פירוט מה היה?:)
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    מצטרפת לשאלה את יכולה לתאר איך פתרת את הERD?
  • לפני 9 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    את יכולה לפרט קצת את החלק של הERD? איך עשית ..?
  • לפני 9 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    לאיזה משרה? איפה היא מפורסמת/פורסמה?