אופטימיזציה הנדסית בחיפוש עבודה – 3 שלבים עיקריים

אופטימיזציה הנדסית בחיפוש עבודה

חיפוש עבודה הוא תהליך מאתגר עבור כולם, גם אם מדובר באנשי מקצוע מבוקשים. למרות הכישורים המרשימים, לעיתים תהליכי הגיוס לא תמיד צולחים כפי שציפינו. במאמר הזה, נציג טיפים מעשיים לאופטימיזציה בחיפוש עבודה בעזרת שיטה שהולכת ותופסת תאוצה: מתודולוגיית ה-Agile. גישה זו יכולה לייעל את החיפוש ולצמצם את הזמן עד שתשיגו את התוצאה הרצויה.

3 שלבים עיקריים בחיפוש עבודה – לגזור ולשמור

  1. לאבחן ולהציג את עצמכם נכון (באמצעות הקו"ח)
  2. "לצאת לניסוי" מול מעסיקים פוטנציאליים באמצעות שליחת הקו"ח למשרות
  3. לבחון את תוצאות הניסוי בצורה "נקייה"

ניתוח תוצאות הניסוי קריטי (ותכף נפרט יותר). חשוב להיעזר במישהו חיצוני לטובת זה. זה יכול להיות איש מקצוע, וזה יכול להיות חבר או בן זוג קרוב. מישהו שאפשר לפרק איתו לגורמים את הסיבה שבגללה הניסוי לא הסתיים בתוצאה הרצויה. חשוב שזה יהיה מישהו שירים לכם ולא יוריד.

אחרי שלב ניתוח התוצאות אתם צריכים להתחיל מהתחלה

  1. לאבחן מחדש ולהציג גרסה שעברה אופטימיזציה בהתאם לתוצאות ניסוי 1.
  2. לצאת לניסוי 2 מול מעסיקים פוטנציאליים
  3. לבחון את תוצאות הניסוי בצורה "נקייה"

ולחזור על הפעולה עד שמגיעים ליעד – שניים עד שלוש הצעות עבודה רלוונטיות שצריך לבחור מהן

הגדרת ה"ניסוי"

שני המסמכים החשובים ביותר לתהליך חיפוש עבודה הם מכתב מקדים מעולה וקורות חיים שהם מפרט טכני אודות היכולות והניסיון שלכם. הניסוי שלכם הוא שליחת קורות החיים למעסיקים. את תוצאות הניסוי צריך לדעת למדוד. לדוגמא :לבדוק את "אחוז ההמרה" – כמה מעסיקים חזרו וקבעו ראיון פרונטלי?

בעוד שיש אסכולות שונות ומגוונות על איך לערוך את המסמכים המשעממים ביותר בעולם, גם על זה אנחנו מסתכלים הנדסית. ליטרלי. תזכרו, אף אחד לא אוהב לקרוא קו"ח, והמנוסים שבמגייסים מקדישים למשימה לא יותר מ-8 שניות. כשאתם כותבים קורות חיים אתם צריכים להקל את הקריאה לעין שמקבלת את המסמך. אתם חייבים לפגוע במילות המפתח הנכונות, ואתם חייבים להביא אותם (את הקו"ח) לרמת מפרט הנדסי.

אל תפחדו לקרוא למשהו שעשיתם בעבר תחת שם אחר, ככל שזה המונח המקצועי העכשווי. הרטוריקה משתנה כל הזמן ואתם חייבים להראות לקורא שאתם עשיתם בדיוק את מה שהוא כתב בתיאור משרה אליה אתם מתמיינים בשביל לעבור את שלב המיון המכני ואת שלב המיון הראשוני.

בין אם אתם לא מקבלים את ההזדמנויות או לא עוברים את הראיונות, זה תמיד נופל על איך אתם מציגים את הדברים (בכתב או בעל פה). כאן מונחות בעצם האפשרויות שלכם לאופטימיזציה. המשרה שתסגרו תהיה אצל מי שידע לראות את הכישורים שלכם הכי טוב ויעריך אותם בצורה הנכונה ביותר.

איך לעשות אופטימיזציה לקו"ח ולהסיק מסקנות נכון?

קודם כל, תשכחו (או נסו לצמצם) דרמות.

אנחנו לא כאן כדי לבכות על מר גורלנו, אנחנו לא רוצים להיעלב ולחשוב שמשהו לא בסדר איתנו.

אנחנו רוצים להצליח במשימה.

קיבלתם לא. אתם צריכים להבין למה.

"אבל המון פעמים קיבלתי תשובה לא איכותית או שלא קיבלתי אותה בכלל"

לא מתבססים על רעשי רקע. קיבלתם ביקורת, תבינו מי אמר לכם את הדברים.

לפעמים אנשים אומרים משהו כדי לתת עצה ובעצם עושים נזק.

ויש גם אינטרסים סמויים מן העין ולא צריך להקשיב לכל מגייס מחברות אאוטסורס שמנסים להעריך את השווי שלכם בחצי מציפיות השכר (ברור, אלו חברות שמתפרנסות מהדלתא שבין העלות לשכר המשולם).

ברגע שתבינו מה עומד מאחורי הדברים תדעו לזהות את איכות המשוב.

שמעתם משוב כגון "אין לך מספיק ניסיון למשרה" אבל אתם יודעים שההפך הוא הנכון – סימן שקורות החיים שלכם לא שיווקו אתכם נכון ואתם צריכים להרחיב על הניסיון.

או אמרו לכם "אתם אוברקוואליפייד" – זה אומר שכיוונתם נמוך מדי מבחינת המשרה אליה התמיינתם.

ולפעמים פשוט יעדיפו את המועמד השני – במקרה כזה לא צריך לשנות יותר מידי מהניסוי, אלא צריך להרחיב אותו.

בהקשר הזה, מי שמבין את השיטה, יודע שהמשתנה העיקרי הוא גודל הניסוי אליו יוצאים.

סיכום

שימוש במתודולוגיית Agile בחיפוש עבודה מצריך גישה שיטתית ויכולת ללמוד מהתוצאות בשטח. כל "ניסוי" – שליחת קורות חיים למשרות שונות – הוא צעד נוסף בדרך למשרה המתאימה לכם. ככל שתבצעו יותר ניסויים, תפיקו יותר תובנות ותגיעו לתוצאה הרצויה. אל תוותרו, תבצעו אופטימיזציה תכופה, ובסופו של דבר תמצאו את המשרה שיכולה להוביל אתכם לשלב הבא בקריירה.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ג'ובהאנט, מעניקה שירות ייחודי למחפשי העבודה במטרה לקצר את התהליך בכלים טכנולוגיים מובנים. לצד היכרות מקצועית מעמיקה והכוונת המועמד אנו דואגים להגדלת החשיפה לקורות החיים באמצעות פרסומם המאסיבי בקרב מגייסים ואנשי קשר בתעשייה.

אנחנו פועלים בשוק העבודה מאז 2008 ומכירים מקרוב את הצרכים של מחפשי העבודה בשוק.
אם אתם מתקשים עם החיפוש ומבקשים לקצרו, צרו איתנו קשר ונבחן אפשרויות במסגרת אחד ממסלולי השירות המוצעים.

השאר תגובה